04.06.2019 / 13:47
StoryEditor

Piotr Nowjalis, Dino: Podatek handlowy będzie bolesny dla branży

Piotr Nowjalis, członek rady nadzorczej Dino i CCC, podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Podatek od sprzedaży detalicznej, który może zacząć obowiązywać od stycznia 2020 r., będzie dużym wyzwaniem dla branży handlowej - ocenił w trakcie 12. Kongresu Rynku FMCG 2019 Piotr Nowjalis, członek rady nadzorczej w spółkach Dino oraz CCC.

- Podatek handlowy będzie bolesny - mówił Nowjalis. - W przypadku Dino, dobitna była reakcja rynku kapitałowego, gdy po upublicznieniu informacji (o wyroku Sądu UE ws. podatku h...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.08.2025 / 14:12
StoryEditor
Rossmann nie przystąpi do systemu kaucyjnego. Czy sieć usunie wszystkie napoje z oferty?
Sklep sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)

Od października tego roku w drogeriach Rossmann zniknie część napojów. Powodem są nadchodzące regulacje dotyczące systemu kaucyjnego, które obejmą także sklepy spoza branży spożywczej. Decyzja sieci wpisuje się w szerszy sprzeciw części handlu wobec nowych zasad. Jakie będą konsekwencje tego kroku dla klientów i rynku?

Od 1 października 2025 r. w Rossmannie nie będzie można kupić napojów w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym. Z półek znikną m.in. plastikowe butelki PET do trzech litrów l...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 15:21
StoryEditor
Sklepy stacjonarne dostaną drugą szansę? Konsumenci rozważają ograniczenie zakupów online z powodu strachu przed cyberatakami
Dyskont przemysłowo-spożywczy brytyjskiej sieci Poundland

Rosnące obawy dotyczące cyberbezpieczeństwa zaczynają wpływać na zachowania zakupowe w internecie, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów. Czy ostatnie doniesienia o licznych cyberatakach na detalistów zwiększą zainteresowania klientów sklepami stacjonarnymi?

Z danych firmy analitycznej GlobalData wynika, że aż jedna trzecia brytyjskich konsumentów w wieku 16–34 lat rozważa ograniczenie lub całkowite wstrzymanie zakupów online. Dla s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 01:39