16.06.2017 / 11:03
StoryEditor

Warszawa kluczowym rynkiem dla sieci Piotr i Paweł - wywiad

Już nie Poznań, ale Warszawa generuje największą część sprzedaż sieci Piotr i Paweł – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Piotr Woś, prezes zarządu sieci Piotr i Paweł podkreślił, że nowe inwestycje w logistykę są związane z faktem, że w stolicy firma ma teraz największy ruch i magazyn centralny jest tym najbardziej obciążony.

Piotr i Paweł inwestuje w dwa nowe centra dystrybucji. Pierwszy magazyn powstanie o powierzchni ponad 7,4 tys. mkw. powstanie pod Poznaniem, zaś drugi – znacznie większy – o pow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2025 / 13:54
StoryEditor
Duży Ben szuka agentów w 10 miastach. Jakie są koszty, przychody i benefity?
Duży Ben szuka agentów w 10 miastach. Jakie są koszty, przychody i benefity? (fot. Grupa Eurocash)

Sieć marketów alkoholowych Duży Ben poszukuje agentów do prowadzenia własnych sklepów. Sieć chce przekazać placówki w 10 miastach. Jakie są warunki współpracy dla agenta? Jakie są koszty na start i jakie można uzyskać przychody?

W artykule przeczytasz:

  • Duży Ben szuka agentów marketów alkoholowych w 10 miastach
  • Jak zostać agentem sieci Duży Ben?
  • Jak wygląda rozmowa rekrutacyjna na agenta Dużego Bena?
  • Jakie koszty na start ponosi agent Dużego Bena, a jakie sieć?
  • Gwarantowany przychód i benefity dla agentów
  • Umowa agencyjna Dużego Bena a franczyza

Duży Ben szuka agentów marketów alkoholowych w 10 miastach

Duży Ben to należąca do Grupy Eurocash sieć marketów alkoholowych z elementami convenience. Oferta sklepów skupia się na różnego rodzaju alkoholach. Jednak zgodnie z zasadą one-stop-shop (wszystko w jednym miejscu), można tu kupić również produkty uzupełniające ofertę trunków, jak przekąski i akcesoria do drinków.

Obecnie sieć działa już w dwunastu województwach, jednak Grupa Eurocash planuje dalszą ekspansję. Dlatego Duży Ben zamierza poszerzyć swoją sieć i planuje uruchomić kolejne placówki w 10 miastach w całej Polsce. A że sieć działa w modelu agencyjnym, to poszukuje kandydatów na agentów jej sklepów.

Oto miejscowości, w których Duży Ben poszukuje agentów do swoich marketów alkoholowych:

  • Gdańsk,
  • Gdynia,
  • Gniezno,
  • Koszalin,
  • Kórnik,
  • Ożarów Mazowiecki,
  • Pruszków,
  • Sępólno Krajeńskie,
  • Warszawa,
  • Wejherowo.

Jak zostać agentem sieci Duży Ben?

Sieć stawia konkretne oczekiwania wobec przyszłych agentów Dużego Bena. Osoba prowadząca market musi być gotowa do założenia własnej działalności gospodarczej. Należy to zrobić najpóźniej w momencie przygotowania dokumentów do podpisania umowy o współpracę. Kandydat na agenta Dużego Bena musi mieć również umiejętność zarządzania zespołem oraz organizowania pracy. Sieć wymaga również odpowiedniego wykształcenia od kandydata na agenta – co najmniej średniego.

Duży Ben podkreśla też, że niezbędna jest pozytywna historia kredytowa, co w praktyce oznacza brak zaległości w rejestrach BIG, BIK oraz KRD. Sieć z pewnością podchodzi do tego bardzo poważnie, gdyż deklaracje kandydata w tym aspekcie są weryfikowane przez sieć przed podjęciem decyzji o współpracy.

Sieć podaje również, że doświadczenie w handlu stanowi dodatkowy atut, ale nie jest to niezbędne. Duży Ben informuje również, że istotna w pracy agenta są także wysokie umiejętności komunikacji w języku polskim, zarówno w mowie, jak i w piśmie.

Jak wygląda rozmowa rekrutacyjna na agenta Dużego Bena?

Zanim zostanie się agentem Dużego Bena, trzeba najpierw przejść cały etap rekrutacji. A ten składa się z kilku etapów:

  • Zgłoszenie – wypełnienie formularza na stronie internetowej i dołączenie swojego CV.
  • Rozmowa z przedstawicielem sieci – spotkanie może odbyć się stacjonarnie lub online.
  • Decyzja o ewentualnej współpracy – po spotkaniu Duży Ben omawia zasady współpracy, a jednocześnie weryfikuje historię finansową kandydata. Oczywiście kandydat również może stwierdzić, że zasady współpracy mu nie odpowiadają i nie podejmie się prowadzenia sklepu Dużego Bena.

Kolejnym krokiem do rozpoczęcia pracy jako agent Dużego Bena jest udział w 10-dniowym szkoleniu, które odbywa się w jednym z działających marketów sieci. Kurs kończy się egzaminem sprawdzającym wiedzę i umiejętności praktyczne. Dodatkowo, jeśli kandydat zda egzamin, to sieć wypłaca mu wynagrodzenie za okres szkolenia.

Ostatnim etapem na drodze do samodzielnego prowadzenia marketu Dużego Bena jest podpisanie umowy agencyjnej z siecią.

image

Aplikacja Dużego Bena napędza sprzedaż. Jak sieć wykorzystuje jej potencjał?

Jakie koszty na start ponosi agent Dużego Bena, a jakie sieć?

Koszty na start dla agenta Dużego Bena są stosunkowo niskie. To sieć bierze na siebie znaczną część kosztów związanych z uruchomieniem i prowadzeniem marketu. Jednak agent musi na początku uiścić opłatę wstępną w wysokości 6000 zł oraz kaucję zwrotną wynoszącą 7000 zł.

Jednak opłatę wstępną można rozłożyć na 12 rat po 500 zł, które następnie są potrącane z premii. Również kaucję można rozłożyć na raty.

Natomiast co do kosztów operacyjnych co miesiąc, to agent ponosi koszty związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej oraz zatrudnieniem pracowników.

Natomiast po stronie sieci jest pozyskanie i adaptacja lokalu na cele marketu. Duży Ben odpowiada też za pełne wyposażenie i zatowarowanie sklepu. Sieć bierze na siebie także koszty najmu, prądu, Internetu i inne opłaty związane z nieruchomością.

Gwarantowany przychód i benefity dla agentów

Sieć chce skusić nowych agentów obietnicami stałego dochodu od pierwszego miesiąca. Natomiast w filmie promującym model agencyjny Dużego Bena pada informacja o przychodzie gwarantowanym w kwocie 18 500 zł brutto na początku współpracy. Ten pewny przychód jest gwarantowany przez pierwsze sześć miesięcy działalności. Należy jednak pamiętać, że jest to przychód, a nie zysk.

Z tego przychodu należy opłacić własny ZUS i podatki. Do tego po stronie agenta Dużego Bena są wynagrodzenia dla pracowników. Większość sklepów tej sieci jest czynna od godz. 10.00 do 23.00, choć zdarzają się placówki otwarte od 8.00 rano do 1.00 w nocy. A to oznacza, że market funkcjonuje od 13 do nawet 17 godzin. Większość agentów prowadzi taki sklep przy wsparciu dwóch, czasem trzech osób. Natomiast koszt jednego pracownika na etacie przy najniższej krajowej to dla pracodawcy koszt ponad 5600 zł miesięcznie. A od 2026 roku będzie to jeszcze więcej. Dlatego opłacalność takiej oferty zależy także od premii od sprzedaży, o co koniecznie trzeba zapytać w trakcie rozmowy rekrutacyjnej.

Natomiast warto dodać, że Duży Ben oferuje swoim agentom oraz ich pracownikom także pewne benefity pozapłacowe, jak np.: zniżki na paliwo, ubezpieczenie na życie i opieka medyczna.

Umowa agencyjna Dużego Bena a franczyza

Warto też zwrócić uwagę, że sieć Duży Ben prowadzi biznes w modelu agencyjnym. Agent ma mniejszą samodzielność niż franczyzobiorca, ale też – w przypadku współpracy z Grupą Erosach – nie ponosi kosztów związanych z nieruchomością pod market alkoholowy. To sieć wykłada pieniądze na placówkę, jej wyposażenie i zaopatrzenie.

Natomiast agent obejmuje gotowy do sprzedaży sklep i prowadzi go, pracując na rzecz sieci, otrzymując za to stałe wynagrodzenie oraz wynagrodzenie prowizyjne. Jednak to na agencie spoczywa obowiązek zatrudnienia pracowników i opłacania ich wynagrodzenia.

To, czy taki biznes się opłaca, zawsze warto samemu dokładnie przeanalizować.

image

Tomasz Polański: w ciągu 2 lat niemal wszystkie sklepy detaliczne będą we franczyzie

05.11.2025 / 11:56
StoryEditor
Miała być największą galerią pod Tatrami. Color Park w Nowym Targu idzie pod młotek
Miała być największą galerią pod Tatrami. Color Park w Nowym Targu idzie pod młotek (fot. materiały prasowe)

Color Park w Nowym Targu miał być jedną z największych galerii Podhala. Jednak zamiast 5-ha galerii handlowej przy Zakopiance stoją konstrukcje betonowe. Czy to się wkrótce zmieni? Być może tak, bo syndyk przeprowadzi licytację. Jaka jest cena za niedokończoną galerię Color Park?

W artykule przeczytasz:

  • Syndyk chce sprzedać wierzytelności spółki Nowotarska
  • Jaka jest cena wywoławcza działki, na której powstawała galeria Color Park?
  • Czy ktoś dokończy budowę Color Park w Nowym Targu?
  • Color Park w Nowym Targu na 60 sklepów

Syndyk zamierza sprzedać wierzytelności spółki Nowotarska

Już 6 oraz 14 listopada 2025 roku mogą być kluczowe dla centrum handlowego Color Park w Nowym Targu. W tych dniach syndyk zamierza przeprowadzić dwie licytacje.

Najpierw dojdzie do próby sprzedaży wierzytelności spółki Nowotarska, właściciela galerii. Syndyk znacznie obniżył cenę wywoławczą, ponieważ we wcześniejszych licytacjach nie znalazł się nikt chętny na taką transakcję. Podczas pierwszej próby sprzedaży wierzytelności, 18 września 2025 r., wartość wywoławcza wyniosła 4 mln zł. W drugiej próbie sprzedaży wartość spadła do 3 mln zł. Teraz syndyk zdecydował się na drastyczne obniżenie ceny wywoławczej – do 500 tys. zł. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. listopad 2025 13:45