09.08.2013/11:20

1,4 mln mkw. powierzchni handlowych w Warszawie

W dużych polskich miastach wciąż brakuje powierzchni handlowych. W ośmiu największych aglomeracjach średnie nasycenie to ok. 410 mkw. na 1000 mieszkańców, podczas gdy próg nasycenia rynku jest szacowany na niemal dwukrotnie wyższym poziomie – informuje Newseria powołując się na firmę CBRE.

Wskaźnik ten będzie jednak rósł, bo Polska jest na czwartym miejscu w Europie pod względem dynamiki tego rynku, za Turcją, Rosją i Ukrainą. W budowie w naszym kraju jest ponad 750 000 mkw. nowoczesnych powierzchni handlowych. W sumie w Polsce mamy około 9,3 mln mkw. takiej powierzchni, z czego najwięcej w Warszawie – 1,4 mln mkw. Jednak pod względem nasycenia stolica (443 mkw. na 1000 mieszkańców) jest w tyle m.in. za Trójmiastem (500 mkw.). Powierzchnią handlową powyżej 500 000 mkw. dysponuje nie tylko Warszawa, ale także Katowice, Trójmiasto, Wrocław, Łódź i Poznań. Z dużych miast najmniej powierzchni handlowej jest w Krakowie – 495 000 mkw. Stolica Małopolski przoduje też pod względem wolnej powierzchni z odsetkiem 4,5 proc. pustostanów.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • handlowiec_polska_wschodnia 04.09.2013

    Gdzie ten kryzys?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.