11.05.2017/17:23

5-ka market Stokrotki podobna do nowego konceptu Żabki? 

Niedawno otwarty koncept sklepu convenience „5 market”, ma być uzupełnieniem rodziny formatów sklepowych Emperii, takich jak „Stokrotka” i „Stokrotka Market”.

Sklepy mają mieć wielkość 100-150 metrów, a więc będą najmniejsze spośród wyżej wymienionych.  - Wydaje się to logicznym krokiem, ponieważ chcąc posiadać sklepy w centrach miast, gdzie siła zakupowa mieszkańców jest wyższa, trzeba się liczyć z mniejszą dostępnością dużych lokali oraz wysokimi czynszami - komentuje Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

Jego zdaniem jest, to też szansa dla Emperii, aby konkurować z największą siecią sklepów convenience w Polsce, czyli Żabką i jej nieco większym uzupełnieniem, czyli sklepami Freshmarket. Obie marki kupił niedawno fundusz CVC Partners i na pewno będzie inwestował w ich rozwój. 

Według Wiktora Miałkowskiego można doszukiwać się podobieństwa „5 market” do najnowszego formau „Żabki” wprowadzonego na rynek w połowie 2016 roku oraz sklepów FreshMarket. Na zewnątrz dominuje ciemna zieleń, a w środku jasne drewno. Oferta również jest bardzo podobna. 

- Ciekawą różnicą, którą klient zobaczy na pierwszy rzut oka, jest wyklejenie okien atrakcyjnymi zdjęciami produktów dostępnych w sklepie. Z drugiej jednak strony, takie rozwiązanie automatycznie ogranicza możliwość wsparcia oferty promocyjnej sklepu poprzez plakaty w witrynach, tak jak robi to Żabka. A jest to dosyć istotne, uwzględniając wysokie nakłady reklamowe konkurencji, na które nowa marka raczej nie może liczyć – komentuje ekspert.

I dodaje: - Ciekawostką jest również sama nazwa „5 market” i jej rozwinięcie „Zakupy na piątkę”. Takie hasło wskazywałoby na pozycjonowanie sklepu do grupy docelowej ludzi w średnim i starszym wieku, ponieważ dla młodego pokolenia, najwyższą oceną jest „szóstka”, a chyba o takie skojarzenie chodziło autorom.  Ani samo logo, ani hasło nie definiują sklepu, tak jak np. w przypadku Żabki czyni to slogan „mały wielki sklep”. 

- Zapowiedzi Emperii o testowaniu różnej oferty w kilku sklepach testowych, pokazują kompleksowe i przemyślane podejście do nowego konceptu, którego ostateczny kształt pojawi się zapewne w przyszłym roku – konkluduje Wiktor Miałkowski.

Sklep sieci Żabka w nowym koncepcie 


 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.