25.05.2020/11:53

Alibaba ma już 960 mln aktywnych użytkowników. Historyczny rekord sprzedaży GMV

Grupa Alibaba osiągnęła w roku fiskalnym 2020 przychody przekraczające wszelkie prognozy. Osiągnięto też rekord sumarycznej wartości transakcji brutto (GMV – Gross Merchandise Value), która przekroczyła równowartość 1 biliona dolarów. Liczba aktywnych użytkowników usług cyfrowych koncernu sięgnęła w minionym roku 960 mln.

Łączne przychody Grupy Alibaba wyniosły 509,7 mld juanów – czyli 72,0 mld USD – to wzrost o 35 proc. r/r. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 29 proc. r/r, do równowartości 22,3 mln USD. Wskaźnik sumarycznej wartości transakcji brutto GMV w ramach Cyfrowej Gospodarki Alibaby przekroczył równowartość 1 bln USD. (GMV to sumaryczna wartość transakcji zawartych przez użytkowników danej platformy marketplace).

W omawianym okresie łączna liczba aktywnych użytkowników usług Grupy wyniosła 960 mln, z czego 780 mln przypada na Chiny, a 180 mln to klienci zagraniczni.

Platformy marketplace koncernu odnotowały w Chinach 726 mln aktywnych użytkowników – tylko w ciągu ostatniego kwartału ich liczba wzrosła o 15 mln netto.

W Chinach dominuje mobilny dostęp do usług internetowych. W marcu 2020 r. chińskie detaliczne platformy transakcyjne, należące do Grupy Alibaba, miały łącznie 846 mln użytkowników mobilnych. Od grudnia 2019 r. ich liczba wzrosła o 22 mln. W porównaniu z marcem 2019 r. wzrost ten wyniósł aż 125 mln.

Ponad 70 proc. nowych, aktywnych konsumentów, którzy zarejestrowali się w minionym roku fiskalnym, pochodziło z mniej rozwiniętych obszarów wiejskich Chin.

Jak podaje koncern w komunikacie, mimo pandemii koronawirusa w roku fiskalnym 2020 znacząco rosła konsumpcja prywatna. Przychody z tego segmentu działalności wzrosły o 19 proc. r/r, do równowartości 13,3 mld USD. Sprzedaż fizycznych produktów GMV na platformie Tmall w marcu 2020 r. była wyższa o o 10 proc. w porównaniu z marcem 2019 r. Wzrost generowała przede wszystkim elektronika użytkowa oraz produkty FMCG – łączny wzrost o ok. 25 proc. r/r – podczas gdy spadła sprzedaż odzieży i akcesoriów, art. wyposażenia wnętrz oraz art. motoryzacyjnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.