09.08.2022 / 08:15
StoryEditor

Allegro otrzymało szczegółowe uzasadnienie zarzutów od UOKiK. Chodzi o potencjalne nadużywanie pozycji dominującej

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
Do właściciela platformy Allegro.pl wpłynęło szczegółowe uzasadnienie zarzutów od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, związane z wszczętym pod koniec 2019 r. postępowaniem antymonopolowym w sprawie potencjalnego nadużywania pozycji dominującej na rynku przez polskiego giganta e-commerce.

Jak przekazano, szczegółowe uzasadnienie zarzutów (SUZ) "zawiera podsumowanie rzekomych naruszeń ze strony Allegro PL oraz przedstawia zebrane przez UOKiK dowody n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.05.2025 / 07:00
StoryEditor
Drożyzna nie odpuszcza. Sieci handlowe zmienią strategie, aby utrzymać rentowność

Ceny w sklepach w kwietniu rosły o 5,6 proc. Tak wynika z raportu UCE Research i WSB Merito. Sprawdzamy jakie produkty są na czele rankingu drożyzny. Eksperci przewidują zmiany w strategiach promocyjnych sieci handlowych.

W artykule przeczytasz: 

  • Ceny w sklepach wciąż rosną - w kwietniu o ponad 5 proc. 
  • Dr Kopyściański: ceny w sklepach nie zaczną spadać
  • Jak wysyp promocji przed świętami przełożył się na ceny w sklepach?
  • Co wciąż nakręcają wzrost cen w sklepach?
  • Jakie produkty najbardziej drożały w kwietniu? 
  • Które produkty staniały?

O ile wzrosły ceny w sklepach?

W kwietniu 2025 r. codzienne zakupy w sklepach detalicznych zdrożały średnio o 5,6 proc. w ujęciu rok do roku. Tak wynika z cyklicznie publikowanego raportu pt. „Indeks cen w sklepach detalicznych”, który jest opracowany przez ekspertów z UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito. Na koszyk zakupów badany przez analityków składa się żywność, napoje bezalkoholowe i alkohol, ale też chemia gospodarcza czy artykuły dla dzieci.

Jedynym pocieszeniem jest to, że wzrost cen na poziomie 5,6 proc. był najniższy od początku roku. Jak można przeczytać w raporcie, w marcu ceny w sklepach poszły w górę o 6,7 proc., w lutym – o 5,8 proc., a w styczniu – o 5,9 proc. r/r.

Ceny w sklepach nie będą spadać

– Na wyhamowanie dynamiki wzrostu cen duży wpływ miał spadek popytu konsumpcyjnego, co odzwierciedlają słabe dane na temat sprzedaży detalicznej w Polsce. W kolejnych miesiącach spodziewałbym się dalszego obniżenia dynamiki wzrostu cen w sklepach do poziomu nawet 4-4,5 proc. r/r. Nie oznacza to jednak, że ceny zaczną realnie spadać – komentuje dr Tomasz Kopyściański z Uniwersytetu WSB Merito.

– Sklepy będą musiały znaleźć równowagę między utrzymaniem klientów a zachowaniem rentowności – mówi dr Robert Orpych z Uniwersytetu WSB Merito.

Wysyp promocji przed świętami przełożył się na spadek dynamiki wzrostu cen w sklepach

Zdaniem ekspertów z UCE Research na spowolnienie drożyzny w sklepach w kwietniu 2025 roku znaczny wpływ miały wszelkie promocje przed świętami Wielkanocy. Analitycy UCE Researc wskazują, że dosłownie nastąpił „wysyp” akcji promocyjnych w sklepach, których było znacznie więcej niż przed rokiem. Było ich o niemal 10 proc. więcej niż w marcu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.05.2025 / 07:55
StoryEditor
Nie żyje spadkobierca rybnej fortuny z branży produkcji łososia. Zginął w wypadku pod Otwockiem
Nie żyje współwłaściciel firmy Nova Sea (fot. Nova Sea)

Nie żyje norweski biznesmen Hakon Vigner Lindal Olaisen, współwłaściciel koncernu Nova Sea, specjalizującego się w produkcji łososia. Miliarder zginął 1 maja br. w wypadku samochodowym w Polsce.

Håkon Vigner Lindal Olaisen, był członkiem rodziny stojącej za koncernem Nova Sea działającym na rynku przetwórstwa łososia. Biznesmen zginął w wypadku wraz z pasażerem, z k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. maj 2025 08:17