22.09.2017/10:15

Artur Wójcik, dyrektor BP w Polsce: Zmiany na stacjach paliw dopiero nabierają tempa i rozmachu 

- W przypadku stacji paliw można wskazać kilka najważniejszych trendów, m.in. rozwój oferty gastronomicznej i kawiarnianej, w tym konceptów food to go, rozwój asortymentu w sklepach na stacjach, który ewoluuje w kierunku sklepów convenience, dodatkowo coraz częściej na stacjach rozwijają się miejsca do relaksu i wypoczynku – wskazuje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Artur Wójcik, dyrektor Działu Sklepów BP w Polsce.

Stacje paliw w Polsce przechodzą obecnie duże zmiany, rozwijają ofertę gastronomiczną, kawiarnianą i koncepty sklepów typu convenience. BP także się zmienia?

Transformacja obiektów BP w coś więcej niż stacja paliw trwa już od pewnego czasu, ale teraz nabrała tempa. Klienci stają się coraz bardziej wymagający – są zabiegani i mają mało czasu. Oczekują, że w trakcie wizyty na stacji, oprócz zakupu paliwa dokonają, także innych zakupów w sposób szybki i prosty. Stacja benzynowa jest po drodze, wygodnie tam zaparkować i jest otwarta 24/7. Klient może być pewny, że zawsze jest czynna.

Oferta poza paliwowa  jest dla nas bardzo ważnym elementem. Mamy ambicje, żeby być innowatorem również na tym polu. Tak było z wprowadzaniem kilkanaście lat temu kawiarenek Wild Bean Cafe. Dziś już co trzeci tankujący u nas klient kupuje także kawę.  BP jako pierwsza weszła dekadę temu na rynek z gastronomiczno-kawiarnianym brandem Wild Bean Cafe, który oferuje restauracyjne menu i świeżo mieloną kawę.

Jako pierwsi wprowadziliśmy ofertę przygotowywaną na miejscu. Zaczęliśmy robić kanapki ze świeżymi warzywami dostarczanymi 4 lub 5 razy w tygodniu. Zaczęliśmy wypiekać pieczywo na miejscu, co oznacza, że produkty które może kupić klient, są wypiekane na stacji. Pierwsi wprowadziliśmy też na stację prawdziwego pączka od Bliklego, czy specjalnie opracowana Drożdżówkę - to jest inna jakość, nawet Hot Dogi maja inne pieczywo i jako jedyni oferujemy ich z parówka tylko z Berlinka.  Generalnie wszystkie produkty z oferty WBC to oferta specjalnie przygotowana dla naszych klientów i dostępna tylko u nas. 

Jeśli chodzi o kawę uznaliśmy, że klient zasługuje na najwyższą jakość. Dlatego nie proponujemy jej w selfservisie. Kawa na BP jest każdorazowo przygotowana przez nasze Kawiarki. Oferujemy do wyboru dwa rodzaje ziarna, trzy rodzaje mleka, trzy pojemności kawy, dwa - trzy smaki kawy sezonowej i oczywiście specjalność Flat- white.

Co z usługami dodatkowymi?

BP rozwija też usługi, z których można skorzystać na stacjach paliw. Kilka lat temu BP wprowadziła kącik kwiatowy. Na większości stacji dostępne są bankomaty, a coraz częściej – paczkomaty InPostu. Oferta sklepu to nie tylko produkty, które stoją na półkach. To również myjnia: najnowocześniejsza i największa sieć myjni automatycznych i bezdotykowych. Stale ulepszana i modernizowana. Na kilkudziesięciu stacjach znajdują się najnowsze myjnie automatyczne Car Wash Premium, które wyróżniają się dodatkowymi funkcjonalnościami i oferują udoskonalone programy i lepszą jakość mycia niż w myjni standardowej. 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Laska 11.06.2018

    Panie Wójcik dlaczego w tej dużej firmie jak Bp pracownicy jak mój syn Patry Wójcik zatrudniony w Poznaniu na stacji Bp został oszukany przez ajenta, nie wypłacono mu pensji. I nikt z tym nie może nic zrobić oczywiście syn idzie do sądu.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.