11.02.2020/13:03

Artykuły spożywcze rzadko kupowane w promocji. Większą rolę odgrywają zakupy impulsowe

Blisko połowa Polaków osób deklaruje, że z promocji korzysta wyłącznie wtedy, kiedy dotyczą one produktów, które zamierzali wcześniej kupić. Tylko mniej niż co dziesiąty badany przyznaje się do zamiłowania do wyprzedaży. Artykuły spożywcze są na ostatnich miejscach listy produktów kupowanych podczas wyprzedaży.

Powodzeniem cieszą się  akcje specjalne organizowane przez sklepy, takie jak tygodnie tematyczne. Zainteresowaniem nimi wykazuje 36 proc. ankietowanych. Niewiele mniej niż wyprzedażami poświątecznymi i wakacyjnymi, z których korzysta z nich ponad 40 proc. badanych – wynika z raportu „Polaków portfel własny: Kochamy okazje”. 

– Chociaż Polacy najchętniej korzystają z promocji przynoszących im większe oszczędności, ceny produktów sprawdzają również w sklepie spożywczym. O ile w wielu kategoriach produktowych promocje cenowe przyczyniają się do wzrostu sprzedaży i wpływają na wybór „zamienników”,  o tyle w przypadku produktów impulsowych dla konsumentów ważne jest to, co tu i teraz - mówi Michał Bonecki, consumer marketing manager Perfetti Van Melle Polska.

Zdaniem eksperta z firmy produkującej słodycze, Polacy traktują te produkty jak nagrody. Sięgają po nie chcąc uprzyjemnić sobie dzień, dodatkowo zdając sobie sprawę, że nie obciąży to ich portfela. 
Łowcami okazji są przede wszystkim kobiety. Po produkty z wyprzedaży sięga 22,9 proc. pań i zaledwie 13,7 proc. panów. Polki najczęściej korzystają z promocji kiedy jest ona na coś, co i tak zamierzały kupić. Blisko co czwarta badana przyznała również, że nie lubi wydawać za dużo i wybiera produkty, które są aktualnie w obniżonej cenie.

Aż 86,2 proc. kobiet przyznaje, że z niecierpliwością czeka na wyprzedaż ubrań i obuwia. Na kolejnych miejscach plasują się odpowiednio perfumy i kosmetyki (23,7 proc.) oraz książki (22,4 proc.). Najrzadziej w wyprzedaży kupowane są z kolei samochody (2,4 proc.), wyposażenie domu i ogrodu (3,4 proc.) oraz  artykuły spożywcze (5,5 proc.). 

Panowie częściej niż panie nie zwracają uwagi na promocje i kupują to co jest im aktualnie potrzebne. Jeśli już decydują się na okazje to najczęściej do ich koszyka wpadają laptopy i PC (69,6 proc.), sprzęt RTV (44,4 proc.) oraz smartfony i tablety (38,6 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.