28.09.2020/13:44

Auchan kolejną siecią wprowadzającą oznaczenia Nutri-Score na produktach marki własnej

Auchan Retail Polska to kolejna po Carrefourze sieć, która w ostatnich dniach poinformowała o wprowadzeniu etykiet żywieniowych Nutri-Score na opakowania wyrobów marki własnej.

Do końca bieżącego roku taka etykieta pojawi się na 30 proc. produktów marki własnej Auchan. Radosław Dac, dyrektor produktów Auchan Retail Polska, zapowiada, że sieć stawia sobie za cel implementację Nutri-Score na wszystkich produktach marki własnej do końca 2022 r.

System Nutri-Score jest wskaźnikiem oceniającym produkt w pięciostopniowej skali od A (produkty najzdrowsze) do E (produkty najmniej zalecane). Symbolom literowym towarzyszą oznaczenia kolorystyczne – zielony kolor to produkty najlepsze, czerwony kolor to produkty, po które klienti powinni sięgać najrzadziej.

Na ocenę danego produktu pozytywnie wpływa m.in. zawartość owoców, warzyw, błonnika i białka. Negatywnie oceniane są zaś te z wysoką zawartością cukru, kwasów tłuszczowych nasyconych oraz soli. Oznakowanie Nutri-Score nie jest umieszczane na opakowaniach produktów jednoskładnikowych i na butelkach z wodą.