26.08.2020/11:41

Statystyczny Polak bywa w Biedronce 34 razy w roku, sieć ma już ponad 1,3 mld klientów. Lider convenience daleko w tyle

Dyskonty podbijają polski rynek i serca klientów. Policzyliśmy, ilu klientów odwiedza rocznie i dziennie przeciętną Biedronkę, ile razy w roku statystyczny Polak robi zakupy w portugalskim dyskoncie oraz porównaliśmy te dane z najpopularniejszą siecią typu convenience. Jak prezentują się klienci największej sieci handlowej w Polsce w liczbach?

Należąca do Jeronimo Martins Polska S.A. Biedronka miała na koniec 2019 r. 3002 sklepy w ponad 1100 miejscowościach w Polsce. Jak wynika z najnowszego raportu CSR wydanego przez Jeronimo Martins, 51 proc. Polaków deklaruje, że Biedronka jest ich głównym sklepem spożywczym. 

W 2019 r. wszystkie sklepy Biedronki odwiedziło 1,3 mld klientów. Liczba robi wrażenie, gdy przypomnimy, że według danych GUS za 2018 r. populacja ludności w Polsce wyniosła ponad 38,41 mln osób. To oznacza, że każdy Polak (od noworodka po staruszka) odwiedza każdego roku sklep Biedronki ponad 34 razy, a statystyczny sklep sieci odwiedza rocznie około 437 tys. klientów, co daje liczbę około 1,2 tys. klientów jednej Biedronki dziennie.

Gdy porównamy te liczby do najpopularniejszej sieci sklepów convenience, widać sporą różnicę. Sklepy Żabki odwiedza dziennie ponad 2,2 mln klientów, co oznacza że rocznie ponad 6000 sklepów sieci odwiedza blisko 820 mln osób. Zaś statystyczny sklep odwiedza rocznie 136 tys. osób, co daje ponad 370 osób dziennie.

Kim jest statystyczny klient Biedronki? Według badania PRM International SA wykonanego na zlecenie Biedronki 71 proc. klientów stanowią kobiety – warto jednak zauważyć, że w Polsce, w wieloosobowych gospodarstwach domowych to głównie kobiety robią zakupy spożywcze. Średni wiek klientów to 43 lata, a 26 proc. osób odwiedzających sieć ma wyższe wykształcenie.

Jeszcze w 2000 roku Biedronka miała rocznie 154 mln klientów. 9 lat później, w 2009 roku liczba ta urosła do 719 mln. W tym czasie Biedronka miała prawie 1500 sklepów w Polsce. Kiedy w 2019 roku przebiła granicę 3 tys. placówek, liczba klientów przekroczyła 1,3 mld.
 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • zawiedziony poziomem II 27.08.2020

    "...co oznacza że rocznie ponad 3000 sklepów..." Żabka ma już 6000 sklepów , chyba, że dane są z połowy sieci :)

  • zawiedziony_poziomem 27.08.2020

    1,3 mld klientów ? Pani Agata myli transakcje z klientami...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także