17.10.2016/15:49

Blisko 700 mln zł w kabanosach

Przeciętne gospodarstwo domowe kupuje rocznie ponad 2,1 kg kabanosów, z czego ponad połowę stanowią kabanosy paczkowane - wskazuje Lilianna Różycka-Szajna z GfK Polonia.

Na podstawie danych z Panelu Gospodarstw za okres od września 2015 do sierpnia 2016 roku możemy stwierdzić, że rocznie polskie gospodarstwa domowe przeznaczają na zakup kabanosów 680 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego kwota ta wzrosła o 2 proc. W jeszcze szybszym tempie, bo o ponad 5 proc., zwiększył się wolumen zakupów kabanosów, do poziomu prawie 23 mln ton rocznie. Przynajmniej raz w roku kabanosy kupuje prawie 80 proc. polskich gospodarstw domowych, a przeciętnie gospodarstwo sięga po te produkty ponad osiem razy w roku i wydaje na nie ponad 63 zł w ciągu roku.

Kategoria rozwija się dzięki kabanosom paczkowanym, na które gospodarstwa wydały rok do roku o 7 proc. więcej, a których udział wolumenowy w kategorii wynosi obecnie ponad 40 proc. Liczba nabywców kabanosów paczkowanych zwiększyła się o 11 proc. rok do roku i obecnie po takie produkty przynajmniej raz w roku sięga 58 proc. polskich gospodarstw, a średnie gospodarstwo kupuje je prawie sześć razy w ciągu roku.

Jeśli chodzi o miejsce zakupu, to najwięcej kabanosów kupujemy w handlu tradycyjnym. Na tę część rynku przypada 37 proc. całego wolumenu, i są to głównie kabanosy na wagę. Jednak to dyskonty są jedynym kanałem, który zyskuje udziały w wolumenie kabanosów kupowanych przez gospodarstwa domowe i w ostatnim analizowanym okresie rocznym w tym kanale nabywcy zakupili  jedną czwartą całego wolumenu kabanosów. W kanale dyskontów z kolei ponad 90 proc. kupowanych kabanosów stanowią produkty paczkowane.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Paleo 18.10.2016

    Lepiej jeść bombę kaloryczna płynąca z białka i tłuszczu niż tłuszczu i węglowodanów!!! Paleo dieta co Panu mówi?

  • Britcom5 17.10.2016

    KABANOS TO MEGA BOMBA KALORII I TŁUSZCZU I TYLKO LUDZIOM SIĘ WYDAJE, ŻE JEŚLI TAKIE WYSUSZONE TO NIC W NICH NIE MA. A WIĘC ŚWIADOMOŚĆ KONSUMENTA TO NAJWIĘKSZY WRÓG TEGO PRODUKTU.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.