17.01.2019/07:34

Carrefour zaprzęga sztuczną inteligencję do optymalizacji łańcucha dostaw

Carrefour jest pierwszym francuskim detalistą, który wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji (AI) do optymalizacji zarządzania stanami magazynowymi i ograniczenia strat. Grupa nawiązała współpracę z firmą SAS, która zintegruje inteligentne oprogramowanie z łańcuchem dostaw detalisty.

Carrefour ma do wydania 2 mld euro rocznie na inwestycje związane z realizacją planu transformacji Carrefour 2022. Środki te mają być przeznaczane głównie na rozwój technologii internetowych i cyfrowych. Specjaliści do spraw łańcucha dostaw Carrefour Supply Chain wybrali technologię Viya – rozwiązanie AI opracowane przez lidera zaawansowanej analityki, firmę SAS.

Po 18 miesiącach przeznaczonych na próby i wdrożenie, platforma SAS będzie wykorzystywana do zbierania i przetwarzania danych ze sklepów, magazynów i serwisów e-commerce detalisty, w celu lepszego prognozowania popytu i precyzyjniejszego zamawiania towaru. Dzięki bardziej inteligentnemu zarządzaniu firma będzie w stanie ograniczyć zarówno sytuacje braku towarów, jak i nadmiernych zapasów w sklepach i magazynach.

– Uruchomienie platformy SAS pozwoli nam znacząco zoptymalizować nasz łańcuch dostaw. Zaoszczędzimy też mnóstwo czasu i wysiłku naszych pracowników, którzy dzięki technologii AI będą w stanie skoncentrować się na rozwijaniu zróżnicowanych strategii prognozowania. Będziemy lepiej rozumieć oczekiwania konsumentów, a z ponadto ograniczymy straty występujące w łańcuchu dostaw – powiedział Franck Noël-Fontana, dyrektor ds prognoz w Carrefour France.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.