26.06.2020/10:18

Cyfrowa platforma daje małym sklepom szansę uczestniczenia w dużych promocjach

Wielkie promocje dotychczas były dostępne tylko w dużych sieciach handlowych, które korzystając ze skali mogły negocjować je bezpośrednio z producentami. Tradycyjne małe sklepy takich możliwości nie miały, ale to się teraz zmienia dzięki nowoczesnej technologii. Do cyfrowej platformy usług M/platform dołączyło już 10 tys. sklepów i 10 producentów.

Powstała pierwsza w Polsce cyfrowa platforma dla handlu tradycyjnego M/platform, która wraz z usługą M/promo+ umożliwia małym sklepom oferowanie atrakcyjnych i nowoczesnych promocji bezpośrednio od dużych producentów.

– Sprzedawcy w małych sklepach już wcześniej doceniali znaczenie promocji, ale z racji małej skali każdego ze sklepów z osobna, trudno im było zachęcić producentów do udziału w tych akcjach. Teraz dzięki grupie 10 tys. sklepów, które łączy nasz system takie promocje stały się atrakcyjne również dla dużych producentów. Inicjatywa zorganizowania promocji wychodzi od producentów, my udostępniamy narzędzia techniczne, aby realizacja i sprawdzenie skuteczności całej akcji było możliwe na skalę krajową. W tej chwili oferujemy ok. 80 akcji jednocześnie, to prawdopodobnie największa wielokategoryjna, ogólnopolska promocja w małych sklepach w historii – mówi Robert Tomaszewski, prezes grupy kapitałowej COMP, która stworzyła M/platform.

Wśród dużych producentów uczestniczących w programie M/promo+ znajdują się Grupa Żywiec, Browar Namysłów, Tymbark MWS i Lubella Food z Grupy Maspex, Colian Holding, CEDC International, Lotte Wedel, Stock Polska, Żywiec Zdrój z Grupy Danone oraz Unilever, więc detaliści, którzy zdecydują się na uruchomienie promocji, mogą pokryć specjalnymi ofertami większość kategorii produktów, które są kluczowe dla sklepów tradycyjnych.

– Program M/promo+ i rozwiązanie M/platform to cenne narzędzie zarówno dla detalisty, konsumenta jak i producenta. Stwarza niedostępną dotąd płaszczyznę komunikacji i pozwala, choć wirtualnie, budować zaufanie i trwałe relacje z właścicielami sklepów małego formatu. Program daje możliwość dotarcia z ofertami promocyjnymi bezpośrednio do danego punktu sprzedaży kanału tradycyjnego. Jest to rewolucyjne rozwiązanie, genialne w swej prostocie, gdyż sklep sam określa, która propozycja jest dla niego najlepsza. Narzędzie pozwala więc działać elastycznie i bardziej efektywnie niż dotychczas. W mojej ocenie nie ma lepszego źródła informacji niż bezpośrednia rekomendacja danego sklepu. Ostatecznie to właśnie tam konsument dokonuje swoich wyborów zakupowych. Dzięki temu możemy z powodzeniem odpowiadać na jego potrzeby i reagować na nie, oferując produkty w najlepszej dla niego ilości i cenie. – mówi Jan Kolański, prezes Colian Holding S.A., polskiego producenta słodyczy, napojów i kulinariów.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • NN 26.06.2020

    Prawda jest tak (a mam 2 letnie doświadczenie z tą platforma), że w miarę racjonalnie podchodzi Grupa ŻYWIEC. Wielu producentów robi promocje i daje cenę np 1.99 a np. w dużych hurtowniach ten towar jest w promocji w cenie 1.90 Byly nawet perełki gdzie ceny hurtowe były powyżej cen na platformie. Zrzucam to na kark tych co wklepują te promocje a o cenach hurtowych wiedzą tyle co ja astrofizyce. Ale wykazać się muszą

  • maxx 26.06.2020

    Ktoś potwierdzi skuteczność tego narzędzia czy artykuł z cyklu na zamówienie żeby zareklamować produkt?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.