Nieoficjalnie: Debiut Allegro na warszawskiej GPW prawdopodobnie już we wrześniu!

Fundusze private equity Cinven, Permira i Mid Europa Partners starają się wprowadzić we wrześniu serwis aukcyjny Allegro na warszawską giełdę - informuje agencja Reuters powołując się na anonimowe źródła.

Allegro odłożyło swoje plany debiutu jednocześnie na giełdzie w Amsterdamie i w Warszawie. Skoncentruje się tylko na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Ze sprzedaży akcji Allegro chce zebrać od 2,3 mld do 3 mld dolarów, co oznaczałoby wartość całej firmy wyceniana jest na około 11 mld dolarów.

Grupa Allegro na razie nie chce odnosić się do informacji o debiucie na GPW. – Odmawiamy komentarza w tej sprawie – powiedział portalowi wiadomosciandlowe.pl Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Allegro.

„Gdyby Allegro zadebiutowało na GPW we wrześniu, byłaby to największa oferta publiczna w Warszawie od 2007 r., kiedy notowana już w Wiedniu spółka Immoeast sprzedała akcje za ponad 2,8 mld euro (3,20 mld dolarów), z czego około 20 proc. inwestorom w Polsce” – przypomina Reuters.

Fundusze Cinven, Permira i Mid Europa kupiły Allegro i portal internetowy Ceneo od Naspers z RPA za 3,25 mld dolarów w 2016 roku. Od tego czasu serwis przeszedł gruntowną przemianę, zarówno jeśli chodzi o ofertę dla kupujących, jak i poziom prowizji i wymagania wobec sprzedawców.
Zmieniono mechanizm sortowania produktów i ich prezentację w Allegro, wprowadzono program Allegro Smart!, umożliwiający płatności za przesyłki w formie abonamentowej, co ma przyczynić się do lepszego przywiązania kupujących. Już niebawem Allegro uruchomi własny system pośrednictwa płatności, dzięki czemu uniezależni się od pośredników takich jak PayU czy Przelewy24.

Allegro zaangażowało się również w samodzielną sprzedaż produktów z najpopularniejszych kategorii. W 2019 r. sprzedaż własna stanowiła 4,8 proc. przychodów (115 mln zł). Allegro jako sprzedawca niemal podwoił własną sprzedaż towarów. W 2018 r. wynosiła ona 62 mln zł.

Największy udział w strukturze przychodów Allegro miały w 2019 r. usługi e-commerce, które stanowiły 87 proc. przychodów. Allegro wypracowało z tego źródła ponad 2 mld zł. Kolejnym źródłem przychodów były usługi reklamowe (6,9 proc. i 165 mln zł).

W 2019 roku łączne przychody Allegro wyniosły ponad 2,39 mld zł i były o niemal 30 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy było to 1,8 mld zł. Grupa Allegro wypracowała zysk netto w wysokości prawie 400 mln zł. W 2018 r. było to 230 mln zł. Pod koniec 2019 r. Allegro zatrudniało 1969 osób.

Z badania firmy Kantar wynika, że w 2019 roku z portalu korzystało 79 proc. konsumentów. Samo Allegro podało, że w grudniu 2019 r. serwisy prowadzone przez spółkę odwiedziło 18,5 mln internautów. Do najdynamiczniej rozwijających się kategorii w całym 2019 roku należały: Supermarket (+50 proc.), Dom i ogród oraz Zdrowie i Uroda (obie +32 proc.).

Pod koniec 2019 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie sprzedaży detalicznej Allegro w latach 2016–2017. UOKiK zarzucił Allegro nadużywanie pozycji dominującej. Sprawa nadal jest badana przez urząd.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.