26.09.2017/11:23

Dino chce mieć 1200 sklepów do 2020 r.? Analitycy: Może być problem z realizacją planu

Władze sieci Dino podtrzymuje swoją strategię szybkiego rozwoju sieci i przekroczenie progu 1200 sklepów do końca 2020 r. Jednak analitycy Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego mają pewne wątpliwości, czy firma będzie w stanie zrealizować tak ambitny cel rozwojowy. Eksperci szacują, że na koniec 2020 r. Dino będzie zarządzać siecią 1176 sklepów.

Analitycy Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego podtrzymali dla spółki Dino Polska rekomendację Trzymaj i podwyższyli cenę docelową do 69 PLN na akcję. Po bardzo dobrych wynikach za I połowie 2017 r, podwyższyli także swoje prognozy dla spółki na najbliższe lata. Firmie sprzyjać będzie korzystna sytuacja makroekonomiczna (program 500 plus, inflacja cen żywności) oraz pozytywne tendencje widoczne na koszyku. Analitycy podnieśli prognozy wzrostu sprzedaży LFL, przy jednoczesnym utrzymaniu marży brutto na średniorocznym poziomie 22,9 proc. w latach 2017-2020. Jednocześnie założyli, że szybszy wzrost liczby otwarć oraz planowane inwestycje w logistykę i Agro-Rydzynę przełożą się na wyższy CAPEX i rosnące zadłużenie. Silnie pozytywnych FCF spodziewamy się dopiero w 2020 r.

Analitycy DM PKO BP założyli utrzymanie pozytywnych trendów z I połowie 2017 r. w wynikach II połowę 2017 i 2018 r., w konsekwencji podwyższyli prognozy oczyszczonego zysku EBITDA do 395 mln zł (poprzednio 355 mln zł), a w 2018 do 487 mln PLN (poprzednio 427 mln zł). Założyli także utrzymanie marży brutto na średniorocznym poziomie 22,9 proc.

Program 500 plus, inflacja cen żywności oraz pozytywne tendencje widoczne na koszyku przekładają się na wyższy niż oczekiwaliśmy wzrost sprzedaży LFL. Eksperci podnieśli prognozy wzrostu sprzedaży LFL odpowiednio do 13,5 proc. w 2017 r. (poprzednio 8 proc. LFL) do 10 proc. w 2018 r. (poprzednio 4 proc. LFL), oraz do 8 proc. w 2019 r. (poprzednio 3 proc. LFL).

Szybki wzrost organiczny oraz wydatki na logistykę przekładają się na nominalny wzrost zadłużenia (DN/EBITDA 1.6x na koniec 2017). Pomimo ujemnego cyklu konwersji gotówki, w konsekwencji pozytywnego wpływu kapitału obrotowego na przepływy operacyjne, wyraźnie pozytywnych przepływów pieniężnych analitycy spodziewają się dopiero w 2020 r. Ze względu na bieżącą strategię spółki nie spodziewają się, aby Dino wypłaciło dywidendę w latach 2017-2020.

Dino podtrzymuje swoją strategię szybkiego rozwoju sieci i przekroczenie progu 1200 sklepów do końca 2020 r. Spółka dąży do osiągnięcia założonego celu poprzez zwiększenie zagęszczenia sieci głównie na terenie „starych” regionów, jak np. województwo wielkopolskie, dolnośląskie i lubuskie. W dalszej kolejności strategia zakłada stopniową organiczną ekspansję w kierunku północnym, centralnym i południowym na cztery nowe województwa - warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie i podkarpackie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.