Dino ma już ponad 1250 sklepów. Sieć nie zwalnia tempa ekspansji
W pierwszym kwartale 2020 r. sieć Dino "zakończyła proces inwestycyjny" dotyczący uruchomienia 39 sklepów. Formalnie do końca marca uruchomionych zostało 16 placówek, a kolejne 23 oczekiwały na otwarcie.
Skąd takie rozróżnienie? Sklepy "oczekujące na otwarcie" to placówki, w których proces uzyskiwania zgód na uruchomienie od organów państwowych został opóźniony z uwagi na sytuację epidemiologiczną lub których otwarcie zostało tymczasowo wstrzymane przez spółkę Dino Polska.
Uwzględniając przyrost o 39 sklepów w okresie od stycznia do marca, Dino na koniec pierwszego kwartału 2020 r. miało 1257 sklepów. Wzrost liczby placówek o 39 był odrobinę wyższy niż w analogicznym okresie przed rokiem, gdy udało się uruchomić 33 sklepy.
Na koniec marca br. Dino dysponowało we wszystkich swoich sklepach łączną powierzchnią sprzedaży rzędu 487,1 tys. mkw.
Przypomnijmy, że w 2019 r. Dino otworzyło 243 markety, co było nowym rekordem sieci. W roku bieżącym detalista zamierza przeznaczyć na inwestycje aż 950 mln zł, z czego znaczna część to planowane wydatki na ekspansję sieci. Liczba otwarć placówek w 2020 r. ma się utrzymać na poziomie podobnym do wyniku z minionego roku.
Na koniec 2019 r. Dino miało przychody ze sprzedaży rzędu ok. 7,65 mld zł. Wzrosły one niemal o jedną trzecią w porównaniu z rokiem 2018, gdy wynosiły ok. 5,84 mld zł.
1 komentarz
-
21.04.2020
To jest chore żeby moja żona wracała z 2 zmiany o 1.40 do domu.dosłownie od godziny 15.30 do 1.40 w nocy.(fragment komentarza niezgodny z regulaminem forum)
6