04.05.2017/13:10

Dino Polska – przychody i zyski szybują w górę

Grupa Dino ogłosiła wyniki finansowe za 2016 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o ponad 30%, zysk operacyjny o ponad 34%, a zysk netto o prawie 24%. Tak znaczna poprawa wyników wiąże się ze wzrostem liczby sklepów, czyli powierzchni sprzedaży, a także wzrost rentowności działalności handlowej.

Skonsolidowane przychody Grupy Dino ze sprzedaży sięgnęły blisko 3,37 mld zł wobec blisko 2,59 mld zł rok wcześniej. To wzrost o 30,13%. Poprawił się też znacznie zysk operacyjny, z 215,59 mln zł wobec 160,05 mln zł zysku rok wcześniej, co oznacza wzrost o 34,38%. Skonsolidowany zysk netto spółki w 2016 r. wyniósł 151,21 mln zł wobec 122,17 mln zł zysku rok wcześniej, co oznacza wzrost o 23,77%.

„Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce (pod względem CAGR liczby sklepów w latach 2010‒2015, źródło: Roland Berger) i jedną z najszybciej rozwijających się sieci (pod względem liczby sklepów i przychodów) na całym rynku detalicznego handlu artykułami spożywczymi w Polsce” - czytamy w sprawozdaniu zarządu z działalności w 2016 r.

Model biznesowy Dino wykorzystuje zalety formatu proximity, czyli bliskość klienta i atrakcyjny asortyment, przede wszystkim produktów markowych i świeżej żywności. Firma bardzo szybko otwiera nowe sklepy, zlokalizowane w obiektach stanowiących własność spółki.

Na dzień 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Dino tworzyło 628 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o łącznej powierzchni sali sprzedaży 238.416 mkw. W okresie od początku 2014 roku do dnia 31 grudnia 2016 r. liczba sklepów zwiększyła się o 304. Ekspansji sieci towarzyszył znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL), który w 2016 roku wyniósł 11,3% w porównaniu z 2015 rokiem.

Grupa Dino kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując nowe lokalizacje pod sklepy. Zgodnie z przyjętą strategią, zarząd planuje przekroczenie liczby 1.200 sklepów do końca 2020 roku.

Sklepy Dino cechuje jednolity format, większość placówek ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 mkw i jest zlokalizowana przede wszystkim w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Strategia działania Dino oparta jest na standardowym projekcie sklepu, dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia (z wyjątkiem niedziel) w produkty świeże. Własność większości gruntów i budowa własnych obiektów sklepowych pozwalają Grupie Dino wdrożyć jednolity format sklepów, a także umożliwiają szybkie otwarcia sklepów w lokalizacjach, gdzie dostępność odpowiednich powierzchni do wynajęcia jest ograniczona.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.