18.05.2020/19:49

Dino szacuje koszty pandemii na kilkanaście milionów złotych

Jak poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino, spółka poniosła w pierwszym kwartale kilkanaście mln zł kosztów związanych z dostosowaniem sklepów do obsługi w okresie pandemii. – Duża część to one-offy, które nie będą powtarzane w kolejnych okresach – powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.

Dino podaje w raporcie, że w pierwszym kwartale tego roku koszt własny sprzedaży stanowił 75,5 proc. i nie zmienił się zbytnio względem analogicznego okresu rok wcześniej (wtedy wynosił 75,4 proc.). Jednocześnie wzrósł on o 498,5 mln zł (czyli o 42,4 proc. rok do roku), do 1 675,6 mln zł., przy odpowiednim 42,3-procentowym wzroście przychodów ze sprzedaży.

Jednocześnie w I kw. wzrosły koszty sprzedaży i marketingu - o 104,8 mln zł, czyli o 38,4 pro., do 378 mln zł. w I kw. 2020 r. w porównaniu z 273,2 mln PLN w I kw.  2019 r. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL), co wiązało się z koniecznością ponoszenia większych kosztów związanych z utrzymaniem sklepów, przechowywaniem towarów i marketingiem.

Ponadto w I kw. 2020 r. spółka ponosiła dodatkowe koszty związane z koniecznością dostosowania sieci sklepów i zaplecza logistycznego do sytuacji epidemiologicznej w Polsce.
 
Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 6,7 mln zł, do 21,9 mln zł w porównaniu z 15,2 mln zł w I kw. 2019 r. Było to spowodowane głównie ekspansją sieci sklepów grupy. Łączne koszty według rodzaju wzrosły o 615,2 mln zł, czyli o 41,9 proc., do 2 082,4 mln zł w I kw. 2020 r. w porównaniu z 1 467,2 mln zł w I kw. 2019 r.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.