04.09.2020/19:44

Dino wchodzi do TOP 10 marek sklepów spożywczych w Polsce. Biedronka mocno traci

W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami gwałtownych zmian w handlu spożywczym. Bardzo duży wpływ na sytuację sieci miały zmiany wywołane pandemią, niemniej  obserwujemy także nasilenie trendów i zjawisk, które zaczęły się już wcześniej. Te wszystkie czynniki miały duży wpływ na sierpniowe notowanie YouGov BrandIndex, czyli ranking TOP 10 sieci spożywczych, jeśli chodzi o odsetek unikalnych klientów (osoby, które wskazały daną sieć jako miejsce zakupów w ciągu ostatniego miesiąca).

W sierpniu największy spadek w indeksie YouGov BrandIndex, o 5 pp. zanotowała sieć sklepów Biedronka. Należy jednak zwrócić uwagę, że marka należąca do portugalskiej firmy Jeronimo Martins z wynikiem 69 proc. nadal pozostaje jego liderem. Na drugim miejscu z wynikiem 50 proc. uplasowała się sieć Lidl Polska.

Mocny wzrost o 4 pp. zanotowały sieci Żabka i Netto, które plasują się na 3 i 8 miejscu zestawienia. Sieć Carrefour pomimo tego, że utrzymała odsetek klientów z poprzedniego miesiąca spadła o jedną pozycję (6) i dała się wyprzedzić innej francuskiej sieci, firmie Auchan, która zwiększyła udziały o 1 pp. i uplasowała się na piątej lokacie. W TOP10 zadebiutowała sieć Dino, która zrównała się wynikiem z siecią Delikatesy Centrum z Grupy Eurocash. Delikatesy zanotowały spory – o 3 pp. – spadek, zaś Dino poprawiło wynik o 2 pp.

Jednym z nich jest stała ekspansja sieci Dino, która cały czas zdobywa nowych klientów. Z badania wynika, że w sklepach Dino robi zakupy już co siódmy Polak, co daje tej sieci 10. miejsce na rynku spożywczym w Polsce. - Jeszcze nigdy nie byliśmy świadkami tak dużych zmian w tak krótkim czasie. Pandemia była dla sieci spożywczych ogromnym wyzwaniem, ale też szansą na znalezienie nowej więzi z konsumentami. W przypadku Dino zadziałała konsekwentnie realizowana strategia ekspansji, niemniej wyzwaniem na przyszłość będzie zbudowanie silnego wizerunku, który umożliwi zajęcie Dino jeszcze lepszej pozycji, adekwatnej do wielkości sieci – mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, która realizuje badanie YouGov BrandIndex w Polsce.

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • aaaaaa 11.09.2020

    czekam na Dino w Lublinie

  • klient marketów 10.09.2020

    Mam obok domu Milę. Mało towaru, drogo, nieprzyjemna obsługa, promocje tylko z kartą której NIE chcę zakładać. Ceny wyższe niż w sąsiednim Intermarche. Parę lat temu zamiast Mili było Polo, i było o wiele lepiej. Wolałbym mieć z powrotem Polomarket albo Dino.

  • Owies 08.09.2020

    Delikatesy Centrum jak porządnie wejdą na północną Polskę, to nieźle namieszają w tym rankingu.

  • Pająk 07.09.2020

    Trudno nawet porównywać DINO z Biedronką. Biedronka ma lepszy asortyment i niższe ceny.

  • WSPower 06.09.2020

    Od lat czekam na market Dino w Krakowie. Gdy wreszcie się tu pojawi, to ani w Biedronce, ani w Lidlu więcej zakupów nie zrobię.

  • nick 05.09.2020

    Brawo Dino

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także