22.10.2019 / 12:45
StoryEditor

Szymon Mordasiewicz, GfK Polonia: Dyskonty stają się najważniejszym miejscem dla rutynowych zakupów Polaków

Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Panelu Gospodarstw Domowych w GfK Polonia (materiały własne)
- W ubiegłym roku te trzy formaty rosły lub utrzymały swoją siłę. Dyskonty w wydatkach gospodarstw domowych wzrosły o 8,7 proc. rok do roku, na rynku który według szacunków GfK wzrósł o niecałe 3 proc. Dyskonty spełniają konkretne potrzeby. Rosną również supermarkety, nie tak szybko, ale wzrosły o 3,1 proc. Sklepy sieciowe spożywcze wzrosły o 2,1 proc. Te formaty mają strategię działania dostosowaną do potrzeb konsumenta - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Handlowy Panelu Gospodarstw Domowych w GfK Polonia.

Dyskonty mają się bardzo dobrze, tak jak wspomniałem rosną o 8,7 proc. Co więcej, strategia którą realizują znajduje odzwierciedlenie w tym, że przejmują pewne misje zakupowe od...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Magda Głowacka
Łukasz Stępniak
22.12.2025 / 17:53
StoryEditor
Rynek kosmetyczny do 2030 - globalny wzrost, zmiana priorytetów, makijaż i zapachy na nowo

Zgodnie z danymi przywołanymi w strategii firmy Miraculum, światowy rynek kosmetyczny i beauty & personal care ma wzrosnąć o ok. 30–31 proc. w perspektywie pięciu lat, przy średniorocznym tempie 5–6 proc. do 2030 roku

Wzrost w sektorze kosmetycznym nie będzie jednak równomierny - rynki rozwijające się pozostaną bardziej dynamiczne niż Europa, która zmaga się z dojrzałością rynku oraz rosnącym...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.12.2025 / 09:57
StoryEditor
Branża piekarniczo-cukiernicza zadłużona na 238 mln zł. Czy świąteczny boom na wypieki odmieni sytuację?
Rynek wypieków na święta: boom sprzedaży i 238 mln zł długów (fot. materiały prasowe)

Grudzień to dla piekarni i cukierni czas intensywnej pracy i rekordowych koszyków zakupowych. Polacy coraz częściej sięgają po gotowe wypieki, nie rezygnując z tradycyjnych smaków świąt. Czy ten sezonowy boom wystarczy jednak, by zrównoważyć narastające problemy finansowe części rynku?

Produkty spożywcze, w tym pieczywo oraz wyroby cukiernicze, pozostają jednym z filarów bożonarodzeniowych zakupów. Z deklaracji badanych z 2024 roku wynika, że przeciętne wydatk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. grudzień 2025 14:22