06.03.2017/14:01

Dzieci mają w świnkach skarbonkach ponad miliard złotych

Dzieci i młodzież systematycznie zyskują na znaczeniu jako klienci sklepów. Z raportu „Junior Shopper”, przygotowanego przez instytut GfK Polonia, wynika, że oszczędności posiadane przez dzieci w wieku 7-15 lat wynoszą aż 1,05 mld zł.

Samodzielne zakupy w sklepach różnych formatów przynajmniej raz na jakiś czas robi aż 91 proc. z nich. Najczęściej kupują słodycze (82 proc. wskazań), napoje (80 proc.) i przekąski, a chodzą przede wszystkim do sklepów tradycyjnych (70 proc. odpowiedzi), sklepików szkolnych (61 proc.) i dyskontów (44 proc.).

Małoletni mają poza tym duży wpływ na decyzje zakupowe mamy i taty.

Ponad połowa rodziców przynajmniej raz na dwa tygodnie kupuje coś, ulegając prośbom dzieci. Trzy czwarte dorosłych wkłada do koszyka w sklepie te produkty, które ich pociechy lubią jeść. To dzieci decydują, jakie słodycze znajdą się w domach. Połowa matek i ojców wybiera ten sklep spożywczy, który odpowiada ich dzieciom. Aż 894 410 dorosłych Polaków codziennie kupuje coś pod wpływem próśb syna lub córki. Zakładając, że wydadzą na ten zakup symboliczne 5 zł, otrzymamy kwotę 4 472 050 zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.