20.04.2020/14:22

Eksperci PwC: Marketing w czasach pandemii. Czas na storydoing a nawet storygiving

Katastrofa epidemiologiczna zaskoczyła wszystkich, zmieniając naszą codzienność. Zweryfikowała dotychczasowy styl i sposób działania oraz starannie przygotowane plany wszystkich podmiotów rynkowych, w tym rzecz jasna, marketerów.

Czy w nowej sytuacji marki są ważne dla konsumentów, jak powinny się komunikować i wreszcie jak mogą przygotować się na czas po pandemii? W ocenie ekspertów PwC, najbliższe miesiące, to dla firm okres wytężonej pracy z marką i nad marką, który pozwoli zweryfikować sens i wiarygodność jej misji, która powinna definiować również poza komercyjny cel jej istnienia. Sprawdzeniu zostanie też poddany poziom jej empatii, czyli umiejętność wsłuchiwania się w głos konsumentów i rozumienia ich oczekiwań. Kolejną istotną kwestią jest elastyczność, czyli gotowość i umiejętność przeprowadzania zmian  

Czy to czas na zmiany planów? – Dzisiaj większość marek, zapomina o wzajemnej konkurencji i łączy siły we wspólnej walce z zagrożeniem naszego zdrowia, podejmując sporo pożytecznych inicjatyw. To nie lockdown dla marek, ale czas, kiedy ich narracje i deklarowane wartości (storytelling) mogą zmienić się w prawdziwe doświadczenia klientów i realne wsparcie (storydoing, a może nawet storygiving) – wskazuje Marta Marczak, dyrektor ds strategii marki w firmie PwC.

Marki są i będą narzędziem do realizacji celów biznesowych. Jednak by były w tym skuteczne muszą nie tylko oferować doskonały produkt, który zaspokaja potrzeby, ale powinny również być aktualne kulturowo, co pozwoli im prowadzić angażujący dialog ze swoimi konsumentami i w konsekwencji budować relacje i przywiązanie.

Skoro zmienia się kontekst, w którym żyjemy, skoro spodziewamy się zmiany w obszarze wartości, to możemy założyć, że w najbliższej przyszłości marki będą potrzebowały „nowego otwarcia”, aby móc towarzyszyć swoim konsumentom w budowaniu „nowej normalności”. Dla firm i marek to czas sprawdzianu, na ile prawdziwy jest, i ile jest wart ich Brand Purpose? Dla marek, które go do tej pory nie zdefiniowały, to dowód, na to, że warto go wyznaczyć.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.