27.08.2018/14:02

Eurocash kończy rebranding sklepów Eko na Delikatesy Centrum [TYLKO U NAS]

Niemal wszystkie sklepy Eko przejęte przez Grupę Eurocash działają już pod szyldem Delikatesy Centrum. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl, rebranding supermarketów jest na ukończeniu i powinien zakończyć się we wrześniu br.

Przypomnijmy, że Eurocash sfinalizował przejęcie od Pelican Ventures liczącej ok. 250 sklepów sieci Eko na początku 2017 r. Już wtedy wiadomo było, że szyld Eko docelowo zniknie z polskiego rynku handlowego.

W pierwszych trzech kwartałach 2017 r. transformację na Delikatesy Centrum przeszło 28 sklepów Eko. Rebranding przyspieszył na przełomie roku 2017 i 2018. Jak ustaliliśmy, zmiany wdrożono już w ponad 200 sklepach, a na zmianę szyldu czeka nie więcej niż kilkanaście placówek Eko.

Rebranding obejmuje nie tylko sklepy Eko, ale również placówki Ledi - drugiej sieci rozwijanej w przeszłości przez Eko Holding. W chwili przejęcia przez Eurocash, sklepów Ledi działało kilkanaście. One także zamieniane są na Delikatesy Centrum.

Przypomnijmy, pod koniec ub.r. Eurocash informował, że średni koszt rebrandingu i remodelingu jednego sklepu Eko na Delikatesy Centrum wynosił ok. 150 tys. zł. Oznacza to, że Eurocash może wydać ok. 37,5 mln na wymianę szyldów i odświeżenie wnętrz we wszystkich ok. 250 sklepach.

Należy podkreślić, że rebranding i remodeling sklepów Eko i Ledi będzie jedynie symbolicznym zakończeniem procesu integracji przejętych sklepów ze strukturami Grupy Eurocash. Osiągnięcie etapu pełnej integracji "nowych" Delikatesów Centrum ze "starymi" DC, również pod względem operacyjnym, wymagać może wielu lat.

W procesie ujednolicania zarządzaniem w całej sieci istotna będzie decyzja Eurocashu, czy byłe sklepy Eko pozostaną w strukturach grupy jako sklepy własne, czy może firma będzie intensywnie szukać franczyzobiorców chętnych do poprowadzenia tych placówek. Wiele wskazuje na to, że w Eurocashu coraz bardziej prawdopodobna wydaje się ta druga opcja.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.