03.02.2017/06:00

Eurocash pokaże nowy koncept. Piwne Terytoria powtórzą sukces Faktorii Win?

Grupa Eurocash wkrótce zacznie wdrażać nowy koncept o nazwie Piwne Terytoria - ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl. Ma on być piwnym odpowiednikiem Faktorii Win, projektu rozwijanego przez spółkę kontrolowaną przez Luisa Amarala już od kilku lat. Firma liczy na to, że nowy koncept zrewolucjonizuje sprzedaż piwa w sklepach spożywczych. Zapytani przez nas analitycy są zgodni co do tego, że Piwne Terytoria mogą co najmniej powtórzyć sukces swojego poprzednika.

Przypomnijmy, Faktoria Win to specjalna sekcja z winem, jaką Eurocash przygotował z myślą o sklepach stacjonarnych. Trunki widoczne na półce podzielone zostały ze względu na okazję do konsumpcji (na prezent, na randkę itd.) oraz przedział cenowy. Kolekcja win zmienia się co sezon.

Wprowadzić do swoich sklepów Faktorię Win mogą nie tylko właściciele sklepów działających pod powiązanymi z Eurocashem szyldami takimi jak Delikatesy Centrum, Lewiatan, 1minute czy Abc, lecz każdy detalista, który ma na to ochotę. Na początku 2017 r. koncept Faktorii Win znaleźć można już w niemal 4,3 tys. sklepów w całej Polsce, w tym nawet na stacjach Orlenu, czy w kilku kioskach sieci Ruch.

Na podobnej zasadzie działać mają Piwne Terytoria, które już wkrótce - najprawdopodobniej jeszcze w lutym - trafią do pierwszych sklepów w Polsce. Będzie to specjalny, wyróżniający się i elegancko się prezentujący regał z piwami rzemieślniczymi i nie tylko. Docelowo w ramach Piwnych Terytoriów sprzedawane mają być obok piw producenckich także piwa pod markami własnymi Eurocashu.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że firma zbliża się do zakończenia procesu dopracowywania projektu i ma już opracowaną długofalową strategię rozwoju Piwnych Terytoriów. Dogrywane są ostatnie porozumienia z dostawcami, planogramy i logistyka.

- W Grupie Eurocash nieustannie testujemy nowe formy wspierania naszych klientów i budowania ich przewagi konkurencyjnej. Potwierdzam, że pracujemy między innymi nad rozwojem konceptu, który będzie w pewnym sensie piwnym odpowiednikiem Faktorii Win. Już wkrótce przedstawimy więcej szczegółów – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash.

Analitycy, z którymi rozmawialiśmy na temat Piwnych Terytoriów, twierdzą, że projekt ma duży potencjał do rozwoju na polskim rynku. - Spodziewam się szybkiego rozwoju. To może być 200-300, a nawet więcej punktów rocznie - twierdzi Andrzej Wojciechowicz, prezes FMCG Business Consulting. I dodaje: - Wszystko zależy od tego, ile środków Eurocash przeznaczy na ten cel. Dobrze jednak wiemy, że management Eurocashu działa masowo i szybko. Tutaj także będzie chciał rozwijać projekt bardzo szybko, żeby zdominować rynek - ocenia ekspert w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Szybkiego rozwijania konceptu spodziewa się także Grzegorz Łaptaś, dyrektor w PwC. - Koncepcyjnie jest to super pomysł. Jeżeli Piwne Terytoria zostaną ciekawie zaprojektowane, to istnieje potencjał, aby koncept ten trafił do co najmniej kilkunastu tysięcy sklepów małopowierzchniowych w Polsce - mówi Łaptaś.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.