Fiskus kasuje fast foody. Franczyzobiorcy muszą płacić wyższy VAT za już sprzedane kanapki
W 2016 roku fiskus podniósł stawkę VAT na hamburgery na wynos z 5 do 8 proc. Sama podwyżka nie byłaby dramatyczna gdyby nie fakt, że dotyczyła ona także... już sprzedanych produktów - pisze Rzeczpospolita.
Podwyżka była niespodziewana, bowiem fiskus od lat w interpretacjach indywidualnych przyznawał, że prawidłowa jest 5-proc. stawka VAT. Tym bardziej dziwny jest fakt, że teraz skarbówka domaga się zapłaty wyższego podatku także za produkty, które sprzedano w oparciu o interpretacje indywidualne.
Przykładowo, skarbówka domaga się od franczyzobiorców McDonald`s około 130 mln złotych plus kilkadziesiąt milionów złotych odsetek. Zdaniem ekspertów postępowanie organów narusza zasadę zaufania ordynacji podatkowej. Tym bardziej, że same postępowania prowadzone są w kontrowersyjny sposób - np. przedsiębiorcy wzywani są na wielogodzinne przesłuchania czy muszą dowieźć... papierowe paragony za kilka lat działalności.
2 komentarze
-
03.06.2019
w 2016?
-
08.05.2019
a to dlatego wszystko w maku podrożało ......