06.04.2021/16:56

Frisco.pl niemal podwoiło sprzedaż w trakcie pandemii. Operator jest bezapelacyjnym liderem rynku e-grocery w Warszawie

W zeszłym roku supermarket internetowy Frisco.pl osiągnął sprzedaż na poziomie 215,5 mln zł wobec 114,3 mln zł rok wcześniej. Operator ma już prawie 60 proc. udziałów w rynku warszawskim – wynika z danych Grupy Eurocash.

W ciągu siedmiu lat Frisco.pl zwiększyło sprzedaż aż o ponad 181 mln zł. Przypomnijmy, że sprzedaż w 2014 r. wyniosła 34,4 mln zł, w 2015 było to 36,6 mln zł, zaś w 2016 już 55,7 z mln zł. W 2017 r. sprzedaż wzrosła do 72,9 mln zł, w 2018 r. do 96,5 mln zł, a  w 2019 do 114,3 mln zł. W zeszłym roku wyniosła 215,5 mln zł.

Udział Frisco w rynku warszawskim zwiększył się na przestrzeni lat z 22 proc. w 2014 r. do 57 proc. obecnie (wobec 44 proc. w 2019 r.).

Przypomnijmy, że Grupa Eurocash - właściciel Frisco.pl - chce, by należący do niej supermarket internetowy uruchomił swoją działalność w największych miastach w Polsce w ciągu 2-3 lat.

Pod koniec ubiegłego roku operator uruchomił dostawy we Wrocławiu. Wejście na rynek stolicy Dolnego Śląska, to pierwszy krok Frisco.pl w rozwoju operatora poza Warszawą, gdzie firma stała się w ostatnich latach największym dostawcą żywności przez internet. Przypomnijmy, że od dwóch lat firma sygnalizowała, że planuje wejście na kolejne lokalne rynki. Spekulowano wtedy, że Frisco jest zainteresowane Krakowem i Katowicami (z całą aglomeracją górnośląską), a także Poznaniem i Wrocławiem.

Wydaje się oczywiste, że firma – po przejęciu przez Grupę Eurocash – będzie chciała w ciągu najbliższych kilku lat objąć swoim zasięgiem wszystkie największe miasta kraju, gdzie rozwój e-grocery ma największy potencjał, a docelowo dostarczać swoje usługi mieszkańcom całej Polski.

Pandemia i szybki wzrost zapotrzebaowania na usługi związane z e-grocery i e-commerce sprawiły, że nowy właściciel Frisco.pl przyspieszył rozwój projektu i wejście do nowych miast naszego kraju. Przypomnijmy, że firma zakończyła niedawno inwestycję w zautomatyzowany magazyn w Warszawie, co pozwoliło jej bardziej efektywnie niż konkurencji wykorzystać szansę jaką dał branży koronakryzys.

Frisco.pl to działający od 14 lat największy supermarket internetowy w Polsce. Operator ma własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych, są one porcjowane i pakowane bezpośrednio u dostawców pod indywidualne zapotrzebowanie. Zamówienia są następnie dostarczane pod wskazany adres od poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także