16.07.2018/10:12

Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska: Platforma Horizon będzie otwarta na współpracę z polskimi firmami

Platforma Horizon, stworzona wspólnie przez firmy Auchan, Metro, Casino i Schiever, ruszy już po wakacjach. Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska, zdradza na łamach portalu wiadomoscihandlowe.pl najważniejsze szczegóły tego porozumienia.

Auchan i Makro miały sojusz zakupowy już od 2015 r. Czy platformę Horizon, czyli owoc nowej umowy Auchan z Casino, Metro i Schieverem, należy traktować jako rozszerzenie tego porozumienia?

Tak, jest to rozszerzenie tego porozumienia. Razem z Grupą Casino mamy komplementarność krajów i formatów. Jest to grupa, która podejmuje decyzje bardzo szybko. Z kolei razem z Metro mamy nowe otwarcie na sektory B2B i HoReCa.

Mamy przeczucie, że mogą się zdarzyć ciekawe rzeczy właśnie w tych sektorach działalności. Obserwujemy przecież obecnie pojawianie się punktów restauracyjnych we wszystkich formatach sklepów w wielu krajach, w których firma Auchan Retail jest obecna. Uczestniczymy w tym procesie.

Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na taki krok? Jakie są założenia zawartego porozumienia?

Od jakiegoś czasu obserwujemy pojawianie się nowych aktorów pochodzących ze sfery digital. Widzimy możliwości dla niektórych dostawców polegające na tym, że mogą zwracać się bezpośrednio do konsumentów.

Ale ani sam kanał online, ani sam offline nie pozwalają na skuteczny kontakt z unikalnym klientem. To właśnie doprowadziło Auchan Retail do ewoluowania w stronę tzw. platformy.

Chcemy mieć zdolność łączenia ekspertyz, w różnych domenach i z różnymi partnerami. To jest właśnie to, co wprowadzamy obecnie wraz ze światowymi i lokalnymi partnerami w ramach Horizon.

W jaki sposób to porozumienie wpłynie na działalność Auchan na rynkach lokalnych, takich jak Polska? Czy wraz z Metro i Schieverem realizowane będą zakupy marek własnych dostępnych w Polsce?

Jest to porozumienia na poziomie narodowym oraz międzynarodowym i obejmuje trzy obszary: wielkie marki międzynarodowe, marki własne oraz zakupy pośrednie. Nie licząc specyficznych projektów dla tzw. „filières”, czyli lokalnych produkcji rolniczych, oraz MŚP, co jest nowością.

Następnie, chcemy wprowadzić nowe praktyki. To właśnie dlatego rozmawiamy o stworzeniu centrali „nowej generacji”. Chcemy opuścić świat stricte transakcyjny, zmodyfikować relacje, aby skupić się na rozwoju biznesu odpowiadającego na zmiany zachowań.

Jeśli nie zmienimy zasad tej gry na nowe, to zobowiązania, które podjęliśmy na rzecz zdrowego odżywiania oraz sprawiedliwego podziału wartości mogą stać się po prostu martwą literą. Chcemy być aktorami koniecznych zmian.

Jednym z elementów projektu Horizon jest Horizon–International SME. Czy polskie firmy będą mogły liczyć na międzynarodową ekspansję dzięki współpracy z grupą zakupową?

Oczywiście! Zastanawiamy się obecnie nad poszerzeniem tego porozumienia według tego samego modelu. Ale będzie to możliwe, gdyby doszło do poszerzenia porozumienia z lokalnym partnerem, pod warunkiem zgody polskiego urzędu antymonopolowego.

Kiedy zamierzacie Państwo oficjalnie uruchomić platformę Horizon?

Horizon ruszy po wakacjach, we wrześniu br.

Czytaj także:
Auchan tworzy nową grupę zakupową Horizon z Metro i Casino

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • igi 17.07.2018

    To jakiś bełkot jest. Powinien się temu przyjrzeć UOKiK.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.