Gigantyczna fuzja na globalnym rynku food delivery dostaje zielone światło. Ponad pół miliona restauracji w jednym portfolio!
Firmy zajmujące się logistyką dla e-gastronomii – Just Eat Takeaway.com oraz Grubhub – mogą sfinalizować transakcję przejęcia, dzięki której holenderska grupa zyskuje mocną pozycję na rynku USA i podwaja swój zasięg na globalnym rynku.
Just Eat Takeaway.com oraz Grubhub ogłosiły 10 czerwca zamiar połączenia sił w drodze przejęcia przez europejską grupę 100 proc. akcji amerykańskiej firmy Grubhub. 4 września strony transakcji poinformowały o uzyskaniu zgody amerykańskiego organu kontrolującego inwestycje zagraniczne – Committee on Foreign Investment in the United States – na finalizację umowy. Wcześniej brak zastrzeżeń wyraził brytyjski regulator rynku – United Kingdom Competition and Markets Authority.
Po uzyskaniu pozytywnej decyzji władz obu rynków, obecnie transakcję muszą jeszcze zatwierdzić akcjonariusze firm-stron kontraktu. Trzeba też będzie wypełnić szereg zwykłych dla tego typu transakcji formalności. Przejęcie przebiega zgodnie z harmonogramem i powinno zostać sfinalizowane w pierwszej połowie 2021 r.
Spółka Just Eat Takeaway.com z kwaterą główną w Amsterdamie koncentruje się na rozwijaniu platformy, za pośrednictwem której komunikują się konsumenci i lokale gastronomiczne. Z serwisu korzysta ponad 205 tys. restauracji – głównie tych, które oferują dowóz do domu klienta. Innym partnerom grupa oferuje własne usługi dowozu. Po połączeniu Just Eat i Takeaway.com grupa błyskawicznie wkroczyła do grona liderów na kilkunastu rynkach Unii Europejskiej, w tym Polski, a także w Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii czy kilku krajach Ameryki Południowej.
Grubhub należy do liderów rynku w USA, gdzie ma ponad 225 tys. restauracji partnerskich w ponad 4 tys. miejscowości, a także 27 mln aktywnych użytkowników. Łącznie z platformy Grubhub korzysta ponad 300 tys. lokali gastronomicznych.
9