17.02.2017/14:37

Gilles Ballot, Carrefour Polska: Musimy postawić na customer experience i obsługę klienta

- Musimy modernizować nasze sklepy ze względu na zmieniające się otoczenie rynkowe, dzisiaj naszym głównym konkurentem są sieci dyskontowe, ale w perspektywie kilku kolejnych lat będzie rosło znaczenie e-commerce. Dlatego, jeśli chcemy wyróżnić się na rynku musimy postawić na customer experience i obsługę klienta. To będzie w przyszłości nasza przewaga nad konkurencją – mówi Gilles Ballot, dyrektor działu hipermarketów w Carrefour Polska, w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl.

.

Kliknij i przeczytaj także:

Carrefour widzi dużo miejsca na hipermarkety w Polsce - strategia rozwoju

(…)

Niezależnie od nowych inwestycji Carrefour prowadzi modernizacje istniejących hipermarketów, z jakim efektem?

Trzy lata temu ruszyliśmy z przebudową pierwszych i najważniejszych sklepów w Polsce zlokalizowanych w Warszawie i Krakowie. Obecnie większość naszych największych placówek handlowych jest już po modernizacji. Teraz zamierzamy się pochylić nad sklepami mniejszymi. Przede wszystkim chcemy w nich zwiększyć komfort robienia zakupów ze względu na to, że rynek się rozwija, a polscy klienci są coraz bardziej wymagający. Chcemy sprawić, żeby zakupy w naszym hipermarkecie były dla klienta dobrze spędzonym czasem.

Musimy modernizować nasze sklepy ze względu na zmieniające się otoczenie rynkowe, dzisiaj naszym głównym konkurentem są sieci dyskontowe, ale w perspektywie kilku kolejnych lat będzie rosło znaczenie e-commerce. Dlatego, jeśli chcemy wyróżnić się na rynku musimy postawić na customer experience i obsługę klienta. To będzie w przyszłości nasza przewaga nad konkurencją. Już wkrótce można spodziewać się rozwoju sprzedaży przez internet nie tylko w kategoriach RTV/AGD, czy tekstyliów, ale także żywności, musimy się na to przygotować. Ten trend jest już widoczny.

Jak wyglądają plany?

W przyszłym roku będziemy nadal modernizować kolejne nasze sklepy i podnosić ich standard. W ostatnim czasie pracowaliśmy nad rozwojem konceptów handlowych dla poszczególnych działów w naszych sklepach. Jesteśmy zadowoleni z efektów, a przykładem takich rozwiązań jest nasz hipermarket w centrum handlowym Posnania. Po zweryfikowaniu tego, jak sprawdzają się nowe koncepty, będziemy chcieli niektóre rozwiązania wdrożyć w innych sklepach.

Oczywiście nie musimy wprowadzać wszystkich rozwiązań do wszystkich sklepów, mogą to być np. jedynie wybrane koncepty, które w danej lokalizacji najlepiej się sprawdzą. Doskonałym przykładem tego typu projektu, jest inwestycja w dział piekarniczy w 2016 roku w 30 naszych hipermarketach. Wdrażamy specjalnie zaprojektowany koncept piekarniczy, który ma nam dać przewagę nad konkurencją. Część sklepów, które nie zostały jeszcze zmodernizowane, ma już zaimplementowaną nową piekarnię.

Na szczęście nasze modernizacje to nie zawsze milionowe inwestycje dotyczące całego sklepu. Rozbudowa piekarni lub nowoczesna strefa alkoholu i piwa z szerokim asortymentem często wystarczy, by zwiększyć asortyment produktów o kilkanaście indeksów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.