01.10.2020/11:53

Grupa CCC odbudowuje się po lockdownie. Sprzedaż w górę o 4 proc, dobre wyniki w kanale e-commerce

Grupa CCC zamknęła trzeci kwartał ze wzrostem sprzedaży o 4 proc. rok do roku oraz osiągnęła podobny do zeszłorocznego wynik EBIT. Z kolei w kanale e-commerce wzrost przychodów w trzecim kwartale wyniósł 60 proc.

Grupa odnotowała skokową poprawę sprzedaży LFL w ujęciu kwartał do kwartału – z -48% w Q2 do -16% w Q3, za sprawą stale poprawiającej się odwiedzalności sklepów oraz wysokiej konwersji i koszyka zakupowego. Oznacza to, że do sklepów przychodził bardziej zdecydowany na zakup klient. Obecnie ten trend nadal się utrzymuje.

– Kontynuujemy realizację strategii GO.22, koncentrując działalność na regionie CEE i rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Intensywnie pracujemy nad produktem i widzimy wzrost zadowolenia klientów. Jednocześnie wyłączamy z Grupy nierentowne projekty, a także obniżamy koszty. Jesteśmy elastyczni i przygotowani na zmiany w otoczeniu. Nie satysfakcjonuje nas sam udział w wyścigu, my chcemy go wygrać – mówi Dariusz Miłek, założyciel i Przewodniczący Rady Nadzorczej CCC.

Udział e-commerce (realizowany poprzez 64 platformy online) w przychodach Grupy w II kwartale 2020 r. wynosił blisko 50 proc. wobec 23 proc. rok wcześniej, a z kolei w III kwartale 2020 r. (dane wstępne) 38 proc. wobec 25 proc. rok wcześniej. Spółka w II i III kwartale silnie rozwinęła internetowe punkty styku z klientem, uruchamiając łącznie 12 nowych platform desktop i aplikacji na nowych rynkach zagranicznych. Przychody e-commerce z platform innych niż eobuwie wyniosły w II kwartale już 156 mln zł (25 proc. udziału w sprzedaży segmentu e-commerce), co pokazuje, że koncentracja na rozwoju komplementarnych do eobuwie platform przynosi zakładane efekty.

– W czasie zamknięcia sklepów w kwietniu e-commerce stanowił aż 95 proc. naszej sprzedaży. Dziś umacniamy nasz model omnichannel, z silniejszym niż przed pandemią kanałem internetowym. Pokazuje to utrzymująca się, wysoka dwucyfrowa dynamika sprzedaży notowana co miesiąc. Kluczowe inwestycje Grupy od dłuższego czasu skoncentrowane są na kanałach sprzedaży online. Dziś monetyzujemy je. Eobuwie jest wciąż motorem napędowym sprzedaży internetowej w Grupie, ale inne platformy coraz więcej ważą w naszych przychodach, widać intensywną pracę naszych zespołów. Istotnie poprawiliśmy także marżę brutto w segmencie online - w II kwartale o 2,1 p.p. a w III kwartale 2020 r. o ponad 1 p.p. –  mówi Karol Półtorak, wiceprezes zarządu CCC S.A. ds. rozwoju i strategii.

W II kwartale spółka eobuwie wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 538 mln zł (+54 proc. r/r) i osiągnęła blisko trzykrotną poprawę marży EBITDA, o 9,1 p.p. rdr (do 14,1 proc.).

Spółka odnotowała wyraźny spadek kosztów marketingu względem przychodów o 5,9 p.p. rdr, utrzymując je pod ścisłą kontrolą. W III kwartale 2020 r. eobuwie zanotowało wzrost sprzedaży o 51 proc. r/r. Wysoka rentowność EBITDA została utrzymana także w Q3 i wyniosła 9,1 proc.

– Wyniki za II kwartał oraz wstępne dane za III kwartał pokazują, że skutecznie stabilizujemy sytuację finansową, skupiamy się na perspektywicznych projektach i wykorzystujemy możliwości rynkowe. Jesteśmy gotowi na nowy sezon jesień-zima, który trwa już w najlepsze. Mamy zabezpieczoną kolekcję i pracujemy nad uzyskaniem finansowania gwarantowanego przez BGK oraz dodatkowego finansowania z PFR, stanowiącego dla nas bufor bezpieczeństwa – podsumowuje Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu CCC S.A. ds. Rozwoju i Strategii. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także