Grupa Mol będzie konkurować o klientów z sieciami McDonalds i Starbucks
Węgierki koncern paliwowy Grupa MOL, chce znaczni mocniej zainwestować w rozwój oferty gastronomicznej i kawiarnianej. Firma zapowiada rozwój konceptu Fresh Corner, który ma w przyszłości skutecznie konkurować z największymi sieciami restauracji fast food i kawiarni, takich jak, np. McDonald’s, czy Starbucks.
Stacje paliw węgierskiej grupy petrochemicznej Mol zanotowały świetne wyniki w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. Segment usług konsumenckich zanotował osiągnął nowy, najwyższy w historii wynik kwartalny, wynoszący 366 mln USD. Było to o 8 proc. więcej niż rok wcześniej, ponieważ marże pozapaliwowe i paliwowe systematycznie rosły.
Sieć detaliczna Grupy MOL jest obecna w dziewięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej z pięcioma markami. Na czterech rynkach ma wiodącą pozycję.
W przypadku sieci detalicznej Obecnie Grupa MOL koncentruje się obecnie na przebudowie sieci stacji paliw, aby dostosować je do koncepcji tzw. Fresh Corner. - Do 2021 r. firma planuje zwiększyć liczbę stacji na których działa ten koncept z prawie 800 do 1250 – mówi Peter Ratatics, wiceprezes ds. usług konsumenckich Grupa MOL.
I dodaje: - W latach 2019-2023 planujemy wydać około 1,1 mld USD, koncentrując się głównie na (950 mln USD) na odbudowie sieci i dalszym wdrażaniu Fresh Corner. Pozostała kwota zostanie wydana na zwiększenie naszych usług w zakresie mobilności i cyfryzację naszych operacji – wylicza Peter Ratatics.
- Wdrożenie konceptu Fresh Corner sprawiło, że stacje paliw Grupy MOL stały się największym sprzedawcą kawy w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki naszemu bogatemu asortymentowi gastronomicznemu stawiamy wyzwania sieciom restauracji szybkiej obsługi, takim jak McDonalds, czy kawiarni jak Starbucks. Naszym celem jest zostać dostawcą towarów i usług 360º - podkreśla wiceprezes Grupy MOL.
Operator chce otwierać kolejne punkty Fresh Corner poza stacjami paliw i zwiększać swoje udziały w rynku sprzedaży kawy.
Warto dodać, że Grupa MOL ma za sobą bardzo udany 2019 r. Pomimo słabszego otoczenia makroekonomicznego, w tym niższych cen ropy i gazu, dobre wyniki EBITDA za III kwartał pozwoliły Grupie MOL podnieść prognozy na cały rok 2019 z 2,3 mld USD do około 2,4 mld USD.
8