18.11.2020/16:28

Grupa Spar: Udziały handlu tradycyjnego w rynku detalicznym spadły w Polsce do 32 proc.

Według danych Spar Group wartość rynku handlu detalicznego produktami FMCG wynosi 65 mld euro. W jego strukturze przeważa tzw. handel nowoczesny, którego udziały są na poziomie 68 proc., zaś do handlu tradycyjnego należy już jedynie 32 proc. rynku.

Według danych Spar udziały  formatu hipermarketów (Tesco, Auchan, Carrefour, Kaufland, E.Leclerc) w polskim rynku detalicznym (FMCG) wynoszą 12 proc., dyskontów (Biedronka, Lidl, Netto, Aldi) - 31 proc., dużych supermarketów i supermarketów proximity 15 proc., a do placówek osiedlowych i convenience należy 10 proc. rynku.

Spar działa w Polsce w czterech formatach sklepów, czyli dużych supermarketów, supermarketów proximity oraz sklepów osiedlowych i convenience. Oferta supermarketów jest oparta o produkty w wysokiej jakości oferowanych w konkurencyjnych cenach, marce własnej, produktach regionalnych dostawców i dużym udziale produktów świeżych. W przypadku sklepów convenience oferta jest budowana w oparciu o produkty na wynos, a asortyment jest indywidualnie dostosowywany do lokalizacji i potrzeb klientów.

Grupa Spar ma w Polsce 219 sklepów, w tym 194 pod szyldem Spar i 25 pod marką Piotr i Paweł. Obroty operatora w Polsce wynoszą obecnie 2,1 mld ZAR czyli ok. 525 mln zł. , gdy rok wcześniej było to 1,2 mln ZAR. Jednocześnie polski odział wygenerował 1,7 proc. ogólnych obrotów grupy

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także