04.10.2018 / 14:17
StoryEditor

Honorata Jarocka, Mintel: Rynek produktów roślinnych przestał być niszą

Honorata Jarocka, starszy analityk rynku żywności i napojów w firmie Mintel (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Niektórzy producenci przetworów mięsnych, jak chociażby Sokołów, wprowadzają na rynek produkty, które są skierowane zarówno do osób stosujących dietę roślinną, jak i tych, które mają dietę tradycyjną, ale chcą ją wzbogacić o nowe smaki. Z kolei marki działające w obszarze mleczarstwa, np. Jogurty Magda, wchodzą w segment produktów wegańskich – wskazała Honorata Jarocka, starszy analityk rynku żywności i napojów w firmie Mintel podczas konferencji Plant-Powered Perspectives.

Przykłady tego typu działań można mnożyć. W branży mięsnej, oprócz Sokołowa, Honorata Jarocka przywołuje takie marki jak Balcerzak czy Zakłady Mięsne Silesia. – O segmencie prod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Łukasz Rawa
09.12.2025 / 16:12
StoryEditor
Biesiada w Duce. Szwedzka marka dostaje drugie życie z polskich rąk
Aktualnie w Polsce działa 29 sklepów sieci Duka. W szczytowym momencie było ich ok. 60 (fot. Shutterstock)

Firma Duka International, która od kilku lat borykała się z poważnymi problemami, a od połowy listopada 2024 r. znajdowała się w procesie restrukturyzacji, znalazła inwestora. Został nim polski holding Biesiada Invest, który już w przyszłym roku chce uczynić Dukę rentowną. Planuje też ekspansję sklepów tej sieci również za granicą.

Duka – szwedzka marka artykułów gospodarstwa domowego i wyposażenie wnętrz, której historia sięga 1920 r., obecna jest w Polsce od końca lat 90. W szczytowym momencie posiada...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.12.2025 / 13:20
StoryEditor
Z Marsa do zarządu Dino. Sławomir Niżałowski wesprze rozwój sieci supermarketów
Sławomir Niżałowski członek zarządu, dyrektor ds. organizacji i zarządzania operacyjnego Dino Polska

Dino Polska, jedna z największych sieci supermarketów w Polsce, poinformowała, że Rada Nadzorcza spółki powołała byłego szefa Mars Polska Sławomira Niżałowskiego na członka zarządu, ze skutkiem od 1 stycznia 2026 roku. Decyzja ta obejmuje wspólną kadencję zarządu, która rozpoczęła się 1 stycznia 2025 roku.

Sławomir Niżałowski w zarządzie Dino Polska

Sławomir Niżałowski ma 53 lata i przez 30 lat zdobywał doświadczenie w międzynarodowej branży FMCG. Od 1995 do 2025 roku pracowa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. grudzień 2025 15:21