30.11.2016/09:48

Integer.pl mocno rośnie w e-commerce i usługach kurierskich. Wyniki spółki ciągle pod dużą presją

Przychody Grupy Integer.pl z działalności kontynuowanej (obejmującej usługi kurierskie, paczkomatowe, sprzedaż maszyn i urządzeń z wyłączeniem usług listów tradycyjnych) w III kwartale 2016 roku wyniosły 109 mln zł i były aż o 100% wyższe r/r, przede wszystkim dzięki bardzo wysokiej dynamice sprzedaży usług paczkomatowych i kurierskich (odpowiednio +17,6 mln oraz +33,8 mln zł).

- Trzeci kwartał tego roku jest dla Grupy Integer.pl niezwykle istotny. W ciągu kilku miesięcy, od kwietnia 2016 r., praktycznie wyrównaliśmy spadek przychodów z segmentu listowego, które w ciągu 9 miesięcy tego roku miały negatywny wpływ na przychody na poziomie 187,6 mln zł. Tymczasem po 9 miesiącach tego roku przychody z działalności kontynuowanej i zaniechanej były zaledwie o 6,8 mln zł niższe niż za pierwszych 9 miesięcy ubiegłego roku – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Jak podkreśla, szybko rosną przychody z najbardziej dla firmy istotnych segmentów przesyłek kurierskich i paczkomatowych. - Segment kurierski zanotował drugi rentowny kwartał z rzędu, co oznacza trwałą rentowność w zaledwie rok od uruchomienia usługi. Natomiast segment paczkomatowy utrzymuje stabilny silny wzrost zarówno w zakresie wolumenów jak i przychodów – akcentuje prezes.

I dodaje: - W trzecim kwartale zakończyliśmy restrukturyzację segmentu listów tradycyjnych. Problem sektora listów zwykłych boleśnie dotyka wszystkich tradycyjnych operatorów pocztowych na świecie. Zmiany technologiczne, a co za tym idzie zmiana sposobów komunikacji powoduje, że przyszłość tego segmentu usług pocztowych należy widzieć z ciemnych barwach. Dlatego rezygnacja z tego segmentu była bolesną, choć jedynie słuszną decyzją biorąc pod uwagę zarówno perspektywę krótko jak i długoterminową.

Zupełnie inna sytuacja występuje w przypadku segmentu e-commerce, który samoistnie rośnie z roku na rok o kilkadziesiąt procent. - Dodatkowo w Polsce jego perspektywy rozwoju są jeszcze bardziej korzystne z uwagi na niższy udział e-commerce w handlu ogółem. Dlatego w kolejnych miesiącach przewidujemy utrzymanie optymistycznego sentymentu dla tego sektora, co oznacza także wzrost zapotrzebowania na nowoczesne usługi logistyczne – mówi Rafał Brzoska.

- Biorąc pod uwagę sytuację Grupy Integer.pl po III kwartale należy podkreślić, że w pełni zrealizowaliśmy strategię reorientacji Grupy na sektor e-commerce i zastąpienie przychodów z segmentu listów tradycyjnych przychodami z nowych usług. Co więcej realizacja tej strategii daje znacznie lepsze perspektywy rozwojowe na przyszłość. Gdyby Zarząd miał podjąć po raz kolejny strategiczne decyzje dotyczące przyszłości Grupy Integer.pl, to przyjęty scenariusz w zakresie listów tradycyjnych byłby taki sam jak obecnie realizowany – podsumowuje prezes Grupy Integer.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.