05.06.2017/10:27

Jacek Owczarek, Grupa Eurocash: Mamy nadzieję, że na rynku utrzymają się wszystkie nasze nowe formaty

- Z perspektywy kilkunastu ostatnich lat dużym zaskoczeniem jest to, że sklepy niezależne wciąż mają tak mocną pozycję na polskim rynku. W pierwszej połowie lat 90-tych wizji takiej przyszłości nie miał dosłownie nikt – mówił podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017 Jacek Owczarek, dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Eurocash.

Jak podkreśla Jacek Owczarek, małe sklepy nie zostały wyparte przez zagraniczne sieci handlowe, lecz odnalazły się w nowej rzeczywistości podążając za rynkowymi trendami.

- Podobnie, chociaż w większej skali, stara się czynić Eurocash. W samych tylko Delikatesach Centrum wydaliśmy blisko 40 mln zł na nowe systemy kasowe i programy lojalnościowe. Chcemy, by nasi partnerzy mogli poczuć się przedsiębiorcami, a nie tylko właścicielami pojedynczego sklepu. Stąd oferujemy im kilka formatów działalności handlowej oraz zachęcamy ich do prowadzenia nie jednej, lecz kilku z nich - wyjaśnia członek zarządu Grupy Eurocash.

I dodaje: Trzy lata temu ruszyliśmy z konceptem Faktorii Win, który odniósł niemały sukces - sprzedaliśmy przez ten czas wina za ponad 100 mln zł. Aktualnie planujemy doinwestować wszystkie nasze pozostałe formaty (1 Minute, Duży Ben, ABC na kołach – red.) kwotą 25 mln zł i mamy nadzieję, że na rynku utrzyma się każdy z nich – wylicza Jacek Owczarek.

- Przy współpracy z Orlen powoli rozkręcamy także dystrybucję dań convenience. Niestety, krajowi producenci nie są jeszcze gotowi, aby dostarczać nam tego typu produkty w skali masowej. Od marca sprzedajemy sushi, następnie do dystrybucji trafią kanapki, wrapy, tortille itp. – mówi dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.