05.02.2020/11:13

Jakie wina preferują Polacy? [RAPORT]

Sprzedaż win w Polsce rośnie. W 2019 zwiększyła się o 15 proc. w porównaniu z 2018. Według danych sprzedażowych sklepu Kondrat Wina Wybrane z 2019 roku, największą popularnością cieszą się czerwone wina wytrawne, które stanowią 52 proc. wszystkich sprzedanych win w 2019 roku. 

- Wino przestaje być trunkiem zarezerwowanym tylko na szczególne okazje. Coraz częściej pijemy je na co dzień, jako dodatek do posiłku lub dla chwili przyjemności. Podajemy je również jako główny trunek na spotkaniach z przyjaciółmi, imprezach rodzinnych i okolicznościowych. Rozpiętość cen i szeroka oferta sklepów specjalistycznych pozwala konsumentom dopasować wina do swoich preferencji – mówi Mikołaj Kondrat, prezes Kondrat Wina Wybrane.

Według raportu Kondrat Wina Wybrane*, klienci najchętniej wybierają wina czerwone, wytrawne. Wina czerwone odpowiadały za 52 proc. całej sprzedaży win w 2019 roku. Z tej puli aż 95 proc. stanowiły wina wytrawne. Wybór padał przede wszystkim na trunki jednoszczepowe takie jak: primitivo, tempranillo, monastrell, syrah i malbec. 4 proc. wszystkich sprzedanych butelek wina czerwonego to wino półsłodkie a 1 proc. - wina słodkie. - Polacy lubią wina pełne, słoneczne, o intensywnych i słodkich aromatach czerwonych oraz ciemnych owoców, gładkie i z wyczuwalną słodyczą – wyjaśnia Anna Sułek, dyrektor zarządzająca, Kondrat Wina Wybrane.

Wina białe stanowiły około 44 proc. całej sprzedaży win w 2019 roku. 74,4 proc. wszystkich sprzedanych butelek wina białego to wina wytrawne, kolejne miejsca zajmują wina półwytrawne (17,6 proc.), wina półsłodkie (7,8 proc.) i wina słodkie (3,16 proc.). W przypadku win białych także preferujemy trunki jednoszczepowe. W pierwszej kolejności są to: macabeo, sauvignon blanc, viognier i chardonnay. – Na uwagę zasługują również wina białe, musujące. O ile zainteresowanie szampanem utrzymuje się na stałym poziomie, to sprzedaż włoskiego Prosecco i hiszpańskiej Cavy z naszej selekcji systematycznie wzrasta o około 3 proc. rocznie – dodaje Sułek.

Od wielu lat wina hiszpańskie, włoskie i francuskie cieszą się  w Polsce największą popularnością. W ubiegłym roku sprzedaż win włoskich wzrosła o 5,6 proc., a francuskich o 5,2 proc. Niewielki spadek sprzedaży (0,5 proc.) odnotowały natomiast wina hiszpańskie. - Zainteresowanie winami z tych regionów pokrywa się z popularnymi kierunkami enoturystycznymi. Preferencje konsumentów podążają za rosnącą wiedzą. Z racji rozwoju turystyki, powszechnej dostępności i niewygórowanych cen obserwujemy wzrost zainteresowania warsztatami, degustacjami oraz wyjazdami do winnic w Europie i na świecie - stąd dynamiczny rozwój naszego programu podróży winnych „Misja Wino” - wyjaśnia Kondrat.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • poi 05.02.2020

    Na jakiej grupie klientow przeprowadzono badanie? Czy wzieto pod uwage klientow dyskontow, hipermarketow oraz reszty detalu bo tylko wtedy badanie ma sens. Czy moze tylko na swoich klientach , w ramach.... robienia sobie darmowej reklamy?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.