19.06.2018/10:51

Kabanos, król lata

Badania rynku potwierdzają, że kabanosy są popularne przez cały rok. Jednak sezon letni szczególnie sprzyja ich sprzedaży, bo Polak na wycieczce lubi mieć pod ręką coś pożywnego do przekąszenia. Warto, aby właściciele sklepów, zwłaszcza tych położonych w miejscowościach turystycznych, mieli to na względzie.

Dzisiejszy konsument przekąsek mięsnych poszukuje nowości, jest otwarty na różne wariacje znanych mu produktów. Jak zaznacza Tomasz Tarczyński, dyrektor działu marketingu w firmie Tarczyński, producenci oraz detaliści nie mają łatwo, gdyż na decyzję o kupnie tego, a nie innego produktu ma obecnie wpływ wiele czynników. – Oprócz zaufania do marki liczy się jakość produktu, jego cena, ale także różnorodność oferty. Dlatego warto zadbać o bogatą ofertę na półce, ponieważ klient przyzwyczaja się i wraca do sklepów, które zapewniają mu szeroki wybór – ocenia nasz rozmówca. Dodaje, że jego firma nieustannie monitoruje zmieniające się preferencje oraz oczekiwania smakowe i zakupowe konsumentów.

Wyjść ponad standard

W przypadku kabanosów klasyką są wyroby wieprzowe, na co wskazuje już sama nazwa – kaban oznacza przecież wieprza. Jednak aktualnie również produkty drobiowe to absolutny standard. W ofercie Grupy Tarczyński znajdziemy także warianty wołowe, z indyka, cielęce, a także z bekonem, , o smaku serowym, chilli bądź cebulki. Z kolei Grupa Sokołów proponuje m.in. kabanosy z linii kabanosów międzynarodowych: amerykańskie, argentyńskie, francuskie, tureckie, węgierskie, włoskie i oczywiście polskie. – Analizujemy rynek i pojawiające się trendy. Obecnie trwają prace nad nowymi produktami z tego segmentu, ale nie możemy jeszcze ujawniać szczegółów. Naszą najnowszą propozycją są kabanosy grillowe o smaku jalapeño – komentuje Marcin Bałanda, dyrektor spółki ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów.

Twarde trendy

Żyjemy w czasie deficytu zaufania, dlatego zwłaszcza w segmencie wędlin kluczowy jest sprawdzony producent, mogący pochwalić się rozpoznawalną marką. – coraz częściej konsumenci poszukują produktów łatwych i wygodnych w obsłudze, które będą pożywną przekąską w ciągu dnia. Dlatego chętnie wybierają małe formaty opakowań, na przykład nasze kabanosy z linii Exclusive GO!, których gramatura wynosi 50g. – wskazuje Tomasz Tarczyński.

Również zdaniem dyrektora Grupy Sokołów gramatura ma duże znaczenie. – Obecnie najważniejszą kwestią jest grubość kabanosa oraz wielkość opakowania. Mężczyźni wybierają kabanosy grubsze w większych paczkach, podczas gdy kobiety oraz młodzież wolą cienkie kabanosy w małych paczkach – tłumaczy ekspert.

W sam raz do plecaka

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.