12.10.2018/11:51

Kobiety są właścicielkami co trzeciego sklepu w Polsce

37 proc. właścicieli sklepów detalicznych w Polsce to kobiety - wynika z informacji zaprezentowanych w piątek przez Makro Cash&Carry podczas konferencji "Handel jest kobietą".

Jak podała firma, aż 86 proc. osób prowadzących w Polsce sklep zajmuje się tym od co najmniej sześciu lat. Połowa detalistów rozwija tylko jedną placówkę, a drugie tyle osób ma pod sobą minimum dwa sklepy. Co ciekawe, ponad 12 proc. respondentów z badania Makro wskazało, że prowadzi więcej niż pięć sklepów.

Właściciel sklepu w Polsce zwykle może się pochwalić średnim wykształceniem (53 proc. badanych). Studia - co najmniej licencjackie - ukończyło natomiast 33 proc. polskich detalistów.

Makro zapytało również o to, co stanowi dla detalistów największe wyzwanie w rozwijaniu biznesów. Aż 58 proc. przebadanych osób zwróciło uwagę na wzrost konkurencji (np. podgryzanie małych, osiedlowych sklepów przez dyskonty), a 44 proc. na wzrost kosztów prowadzenia działalności.

Co piąty respondent wskazał na zmiany w prawie, a jedynie co 50. badany wymienił jako zagrożenie dla swojej firmy rozwój e-sklepów w Polsce.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Jacol 15.10.2018

    Dla zainteresowanych szerszym spojrzeniem proponuję przyjrzeć się historii i wypowiedź z 2008 roku prezesa dużej firmy (już nieistniejącej) o malutkiej konkurencji (Netflix) - to a propo wyników e-commerce w skali zagrożenia dla sklepów

    "“Neither RedBox nor Netflix are even on the radar screen in terms of competition,” said Blockbuster CEO Jim Keyes, speaking to the Motley Fool in 2008. “It’s more Wal-Mart and Apple.”"

    Myśląc o przyszłości nie myślmy dzisiejszymi schematami, one są już nieaktualne...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.