21.06.2018/10:30

Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia: Latem rośnie sprzedaż wędlin suchych [WYWIAD]

W wakacje delikatnie wzrasta popyt na wędliny suche, które mają długi termin przydatności i nie trzeba ich trzymać w lodówce, takie jak kiełbasa myśliwska, jałowcowa czy cienkie kabanosy  – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Czy nadal jest tak, że konserwy tracą swoich entuzjastów a dania gotowe ich zyskują?

Rynek konserw jest od wielu lat w stagnacji. Segment ten raczej nie odzyska wysokiej pozycji sprzed lat, ale jednak trzeba jasno przyznać, że tego typu produkty są silnie zakorzenione w świadomości polskich konsumentów. Mają stałą rzeszę swoich klientów. Kiedyś przetwory w puszkach stanowiły podstawę bezpieczeństwa żywieniowego i były obecne w każdym domu, dzisiaj są już nieco zapomniane. Konserwy stają się mniej atrakcyjne dla konsumentów zwracających uwagę na wygląd, wygodę opakowania, szukających wysokojakościowego produktu. Uważam, że szansą dla producentów są innowacje i produkty odpowiadające nowym trendom żywieniowym.

Część producentów stara się dokonywać dużych zmian w swoich dotychczasowych produktach i to jest z pewnością dla nich szansa…

Trend jest jednak taki, że to dania gotowe do spożycia, zupy coraz dania obiadowe zastępują tradycyjną garmażerkę, a wartość tego rynku rośnie z każdą chwilą. Rynek dań gotowych rośnie dzięki dobrej sytuacji gospodarczej. Klienci płacą za oszczędność czasu. W minionym roku wartość całego rynku przekroczyła granicę 1,32 mld zł. Jak szacuje Euromonitor, ta kategoria będzie rosła średnio 4-5 proc. rocznie, aż do 2022 roku.

Jak Pana firma wykorzystuje ten trend? 

Po dołączeniu do Grupy Cedrob i koncentracji przetwórstwa mięsnego w Zakładach Mięsnych Silesia, mamy w swojej ofercie mięsne dania gotowe, panierowane, obecne w sprzedaży pod marką „Cedrob Czas Na…”. Mamy szerokie i ambitne plany związane z tą kategorią produktów. Uruchomiliśmy kilka projektów wewnątrz grupy związanych z rozwojem tego typu asortymentu.

Czy jest jeszcze coś takiego, jak produkty „do plecaka”, które zabiera się np. na biwak?

Sezon wakacyjny sprzyja rozwojowi kategorii „letnich” przekąsek, które pakujemy z sobą i zabieramy na urlop, aby nie tęsknić za smakiem „polskich wędlin”. Do  tego typu produktów zaliczyć można przede wszystkim wędliny suche, które mają długi termin przydatności i nie trzeba ich trzymać w lodówce. Idealnie sprawdzi się tutaj nasza kiełbasa myśliwska, jałowcowa czy cienkie kabanosy. Sprzedaż tych produktów w okresie letnim delikatnie wzrasta.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.