16.09.2022/15:13

Lewiatan W Chwilę wchodzi do Warszawy. Sieć jest zadowolona z pilotażu nowego formatu [TYLKO U NAS]

Lewiatan od lutego testuje sklepy convenience Lewiatan W Chwilę, które mają uzupełnić portfolio i przyspieszyć dalszą ekspansję sieci. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, niebawem nowy szyld zadebiutuje w stolicy kraju, w dzielnicy Ursus. Otwarcie warszawskiej placówki nastąpi już na dniach.

Obecnie pilotaż nowego formatu sklepu o powierzchni do 150 mkw. prowadzony jest w zróżnicowanych lokalizacjach (tereny wiejskie, miasta) m.in. w Dylakach, Rybniku, Płocku, Śmiglu, Chrzęsnem i Chorzowie. Pilotaż Lewiatana w formacie convenience obejmuje dwa modele sklepu, odpowiadające na różne potrzeby klientów realizujących różne misje zakupowe.

- Idea sklepu Lewiatan W Chwilę to stworzenie placówki detalicznej dedykowanej szybkim misjom zakupowym. Na bieżąco sprawdzamy, jak nowy format jest odbierany przez klientów i przedsiębiorców sieci, którzy podkreślają, że sklep jest uporządkowany i zaskakuje liczbą dostępnych produktów na niedużej powierzchni - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marcin Poniatowski, członek zarządu i dyrektor ds. marketingu w spółce Lewiatan Holding.

Zapewnia on, że wstępne dane zebrane podczas pilotażu "wskazują, że format spełnił swoje kluczowe założenia i został dobrze przyjęty zarówno przez klientów jaki przedsiębiorców sieci". - Wyniki działających placówek są obiecujące, powyżej średniej sieci oraz średniej rynkowej. Zbieramy też opinie, które rozwiązania technologiczne sprawdziły się najlepiej, a które nieco gorzej i niekoniecznie pojawią się w kolejnych punktach lub zostaną zmodyfikowane - podkreśla Poniatowski.

Niebawem podsumowanie pilotażu

Podsumowanie fazy pilotażowej projektu nastąpić ma najprawdopodobniej jeszcze w tym roku. Powstanie także pakiet rekomendacji ewentualnych udoskonaleń nowego modelu sklepowego, w którym Lewiatan pokłada duże nadzieje.

Najnowszy format w portfolio sieci przygotowany został zarówno z myślą o mniejszych placówkach już działających pod logo Lewiatana (które miałyby przejść rebranding i remodeling), jak i nowych sklepach, które dopiero dołączyłyby do sieci.

- Lewiatan W Chwilę ma oba zastosowania. Pozwala właścicielom niezależnych sklepów o mniejszej powierzchni dołączyć do nas, a obecnym franczyzobiorcom otworzyć mniejsze placówki. Koncept stwarza również możliwość sprawnego remodelingu już funkcjonujących placówek w sieci - deklaruje Poniatowski.

Sieć Lewiatan na razie nie zdradza, jak wiele sklepów pod nowym szyldem może być uruchamianych w kolejnych latach. Wiele zależy od wyników pilotażu i finalnych wniosków, jakie zostaną wyciągnięte już po zakończeniu fazy testowej. Do tego dochodzi niepewność związana z sytuacją gospodarczą w Polsce, która utrudnia jakiekolwiek planowanie.

- Ten rok i zapewne kolejny to trudny okres dla naszej branży. Rosnące koszty prowadzenia działalności, wysoka dwucyfrowa inflacja, liczne zmiany przepisów (zmiany podatkowe, system kaucyjny) to wszystko powoduje, że skłonność do inwestycji maleje. Trudno zatem dziś mówić o konkretnych liczbach, ale pokładamy w tym projekcie duże nadzieje - zapewnia Marcin Poniatowski.

Czym wyróżnia się Lewiatan W Chwilę?

Pierwszy Lewiatan W Chwilę ruszył pod koniec lutego 2022 r. we wsi Dylaki (województwo opolskie). Zgodnie z deklaracjami przedstawicieli sieci, nowy format ma łączyć zalety sklepu tradycyjnego z modelem convenience.

- Nowy koncept Lewiatan W Chwilę to odpowiedź na transformację pokoleniową i zmieniające się potrzeby klientów, robienia szybkich zakupów w każdej chwili dnia - tłumaczył zaraz po uruchomieniu pierwszego sklepu w nowym formacie Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan. - Wykorzystujemy w nim najlepsze rozwiązania, łącząc atuty sklepów osiedlowych z szybkością zakupów sklepów typu convenience. Do tego dołączyliśmy elementy ważne dla naszych klientów, asortyment lokalnych produktów, mini bistro czy różnego rodzaju usługi - podkreślił szef sieci.

Format Lewiatan W Chwilę charakteryzuje się całkowicie odświeżoną wizualizacją i nowoczesnym wystrojem, a także asortymentem dopasowanym specjalnie do nowego formatu. W pierwszym sklepie znalazło się miejsce na 4,5 tys. indeksów produktowych, w tym produkty brandowe i marki własne znane z innych sklepów Lewiatana oraz wyroby od lokalnych producentów. Te ostatnie mają być wyróżnikiem konceptu.

Oprócz tego sieć postawiła na szeroką ofertę asortymentu świeżego: mięsa, wędlin, owoców, warzyw i pieczywa. W sklepie znalazło się także miejsce na strefę mini-bistro z daniami gotowymi i ciepłymi napojami. Pilotażowe placówki Lewiatan W Chwilę oferują także pakiet usług dodatkowych: klienci będą mogli m.in. nadawać i odbierać paczki albo opłacić rachunki.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także