27.06.2018/12:45

Lidl, Carrefour i Biedronka wydają najpopularniejsze e-gazetki na rynku

Po raz pierwszy w ramach programu AdRetail Inspirio wyłoniono najbardziej poczytne gazetki krótkoterminowe i długoterminowe za cały 2017 rok. W jednej kategorii znalazły się publikacje obowiązujące do tygodnia, a w drugiej – pozostałe, które były aktualne powyżej 7 dni. Tym razem o zwycięstwie zadecydowali konsumenci.

Liczyła się średnia dzienna ilość wyświetleń w największych serwisach agregujących promocje w Polsce, tj. Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl. Laureaci wyjaśniają, jak podchodzą do pracy nad materiałami, które potem mają tak duży zasięg. Przedstawiają początkowe i końcowe założenia, a także priorytety towarzyszące tego typu realizacji.

W II edycji programu organizatorzy przedsięwzięcia postanowili nagrodzić najpopularniejsze wśród konsumentów e-gazetki handlowe. Podzielili je ze względu na czas obowiązywania, ponieważ 1-dniowe czy kilkudniowe publikacje najbardziej różnią się od tych, które są aktualne przez 4 lub nawet 6 tygodni. Wiąże się to oczywiście z odmiennym zakresem tematycznym i objętością. Dodatkowo zaobserwowano, że krótkoterminowe publikacje są zdecydowanie szybciej przeglądane przez klientów, niż te długoterminowe.

– Suma obejrzeń danej gazetki została podzielona przez liczbę dni jej obowiązywania. W ten sposób uzyskaliśmy średnią dzienną ilość wyświetleń każdej publikacji, często mierzoną w tysiącach. W jednym przypadku to było blisko 100 tys. Zebrane wyniki mówią same za siebie. To znaczy, obrazują faktyczne preferencje i zainteresowania konsumentów. I w moim przekonaniu, stanowią bardzo ważną informację dla samych sieci handlowych – wyjaśnia Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail.

Krótkoterminowe gazetki

W kategorii najbardziej poczytne gazetki krótkoterminowe za cały ub. rok Lidl zdecydowanie wyprzedził konkurencję. Zwycięska gazetka tej sieci obowiązywała od 29.05.2017 do 03.06.2017 roku, czyli przez 6 dni. Zgromadziła łączną liczbę wejść na poziomie ponad 560 tys. Średnia dzienna ilość wyświetleń wyniosła ponad 94 tys.

– Cieszymy się bardzo z tego, że klienci tak pozytywnie odbierają tego typu przekaz. W naszych publikacjach mogą znaleźć informacje o atrakcyjnych cenach, walorach jakościowych produktów, a także o certyfikacjach artykułów takich, jak UTZ, BIO czy MSC, tj. zrównoważone zasoby morskie. I właśnie w tym kierunku zamierzamy dalej podążać – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik prasowy Lidl Polska.

Na drugim miejscu znalazła się publikacja sieci Carrefour, obowiązująca w dniach 10-16.10.2017 roku. Była aktualna dokładnie przez tydzień. Całkowita liczba odwiedzin wyniosła ponad 66 tys. Natomiast średnia dzienna ilość wyświetleń przekroczyła 9 tys.

– W przypadku gazetek krótkoterminowych najważniejsze jest to, aby w najszybszym terminie dotarły do jak największej liczby konsumentów. Dlatego ilość wyświetleń jest dla nas bardzo cenną informacją. Przy pracy nad taką publikacją kładziemy nacisk przede wszystkim na to, żeby była ona czytelna. Zasady danej akcji promocyjnej muszą być wyraźne, a produkty – dobrze zaznaczone. Odnotowany wynik oznacza, że powyższe założenia zostały dobrze spełnione – podkreśla Magdalena Ratajska, Senior Manager w dziale marketingu Carrefour Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.