03.02.2021/12:19

Lidl ma już 2000 kas samoobsługowych w sklepach w Polsce

Sieć Lidl już ten czwartek zainstaluje swoją dwutysięczną kasę samoobsługową w Polsce. Tego typu urządzenia znaleźć już można w ponad 300 na ok. 750 sklepów sieci.

Przypomnijmy, że kasę numer 1000 Lidl zainstalował w sierpniu 2020 r.

O tym, że Lidl zamierza zainwestować w kasy samoobsługowe w Polsce, informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi. Na jesieni 2019 r. pokazaliśmy zdjęcia pierwszych kas, jakie zostały zainstalowane w ramach testów w sklepie w Warszawie; wówczas urządzenia wstawione zostały jeszcze do kilku placówek Lidla w Poznaniu, Krakowie i Łodzi. W marcu 2020 r. pilotaż obejmował 14 sklepów w Polsce.

 
 
 
 
 
 

Ówczesne plany Lidla zakładały posiadanie kas samoobsługowych łącznie w około 50-60 sklepach do końca 2020 r. Te plany uległy jednak drastycznym zmianom z kilku powodów. Pierwszy jest oczywisty - pandemia, w której zakupy bez kontaktu z kasjerem to istotna wartość dodana dla klienta. Po drugie, znalezienie pracownika do sklepu jest coraz trudniejsze, a wynagrodzenie sprzedawców-kasjerów rośnie (podczas gdy kasy samoobsługowe tanieją).

Trzeci, kluczowy powód, to śmiałe działania głównego konkurenta Lidla, czyli sieci Biedronka. Sieć należąca do Jeronimo Martins Polska w ostatnich kilkunastu miesiącach na potęgę instalowała kasy samoobsługowe w swoich sklepach. Obecnie Biedronka ma już 3750 kas samoobsługowych w ponad 1100 sklepach (cała sieć liczy ponad 3100 sklepów).

Lidl nie mógł pozostać w tyle, więc zweryfikował ostrożne (początkowo) plany i zwiększył tempo wstawiania kas samoobsługowych. Dziś urządzenia znaleźć można nie tylko w sklepach sieci w największych polskich miastach, ale również w mniejszych miejscowościach.

- Kasy samoobsługowe to udogodnienie dla klientów i pracowników. Rozwiązanie to jest wygodne dla osób, które chcą zrobić szybkie zakupy najpotrzebniejszych produktów. Kasy samoobsługowe odciążają również pracowników, którzy mają więcej czasu, aby zająć się innymi zadaniami na sali sprzedaży - wskazuje w dzisiejszym komunikacie zapowiadając kasę nr 2000 Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

I dodaje: - Nadal jednak zauważamy, że duża część naszych klientów preferuje korzystanie z kas tradycyjnych obsługiwanych przez pracownika. Ten sposób finalizacji zakupów jest bardziej komfortowy dla osób robiących duże zakupy. Zamierzamy dalej rozwijać sieć kas samoobsługowych w naszych sklepach, pamiętając jednak o tym, jak istotna i pomocna dla klientów jest praca naszych pracowników sprzedaży.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Dull 04.02.2021

    czy zakupy, w których klient wyręcza sieć pracując za kasjera nie powinny byc tańsze? w końcu taki lid oszczędza na pracy kaasjera w tym modelu

  • Romeo 03.02.2021

    Jeżeli będzie możliwość płatności gotówką w takich kasach to skorzystam. Na razie nie widzę takiej możliwości gdyż operuję tylko gotówką.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także