15.04.2017/17:18

Lidl oblega Warszawę i chce podbić Ścianę Wschodnią

Sieć Lidl planuje budowę centrum dystrybucyjnego w Kałuszynie koło Mińska Mazowieckiego na Mazowszu. Będzie to 10 magazyn Lidla w Polsce, który pozwoli niemieckiej sieci efektywnie obsługiwać sklepy w Warszawie, ale także przeorganizować logistykę dostaw we wschodnich województwach kraju.

Centra logistyczne sieci Lidl działają już w Jankowicach k. Tarnowa Podgórnego, Turzynie k. Wyszkowa, Gliwicach, Strykowie, Rusocinie k. Pruszcza Gdańskiego, Legnickim Polu, Brzozówce oraz Bydgoszczy. W czerwcu w Gródkowie (gmina Psary) ruszy kolejny, dziewiąty już magazyn niemieckiej sieci w Polsce. Będzie to drugi magazyn Lidla na terenie Śląska. Inwestycja w Kałuszynie koło Mińska Mazowieckiego na Mazowszu to 10 tego typu obiekt sieci w Polsce. 

Budowę nowego centrum logistycznego Lidl rozpocznie pod koniec 2017 r. Można się więc spodziewać, że ruszy ono pod koniec 2018 r.  Firma złożyła już odpowiednie wnioski o pozwolenia w urzędach. 

Komentując otwarcia kolejnych magazynów przedstawiciele sieci Lidl podkreślają, że „położenie nowego obiektu doskonale wpisuje się w przyjętą przez sieć strategię ekspansji”. Inwestycja w Kałuszynie pokazuje, że Lidl rusza na podbój województw na tzw. Ścianie Wschodniej. Gdy popatrzymy na dotychczasowy rozkład inwestycji logistycznych Lidla, wydaje się, że kolejne dwa, może trzy magazyny (w tym na północy i południowym wschodzie) pozwolą operatorowi obsługiwać w sposób efektywny sklepy w całym kraju. Tak dopracowana logistyka umożliwi także przyspieszenie rozwoju sieci po prawej stronie Wisły.

Miejscowość Kałuszyn leży w województwie mazowieckim, w powiecie mińskim, na wschód od Warszawy w odległości prawie 60 km od centrum stolicy i ok. 33 km od centrum Siedlec. Tak zlokalizowany magazyn pozwoli firmie obsługiwać sieć sklepów leżących w odległości 150 (do nawet 200) km. Obiekt więc umożliwi więc przyspieszenie ekspansji sieci sklepów na wschodzie kraju, ale przede wszystkim pozwoli umocnić pozycję w Warszawie, czyli rynku liczącym ponad 2-2,5 mln potencjalnych klientów. Obecnie w odległości 40 km od centrum stolicy operator ma już ok. 45 sklepów. Taka liczba placówek domaga się własnego magazynu, chociażby ze względów na specyfikę logistyki dostaw w dużych miastach i wysokie wymagania konsumentów. Warto także zapytać, czy nowy obiekt nie będzie także dostosowany do obsługi logistyki dostaw zamówień internetowych?

Oprócz Warszawy nowy magazyn będzie mógł obsługiwać sklepy zlokalizowane pomiędzy Białymstokiem (ok. 300 tys. mieszkańców, 190 km od magazynu), a Lublinem (ok. 350 tys. mieszkańców, 167 km od magazynu). W Białymstoku i Lublinie operator ma 15 sklepów. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.