02.03.2021/08:40

Lidl Polska rozstrzygnął przetarg na dom mediowy

Agencja Havas Media w dalszym ciągu będzie obsługiwać sieć sklepów Lidl Polska w obszarze planowania i zakupu mediów - donosi serwis wirtualnemedia.pl.

Współpraca obu podmiotów trwa od 2016 r. Właśnie rozstrzygnięty został przetarg, na mocy którego partnerstwo Lidla z Havas Media zostanie przedłużone.

Lidl to jeden z największych reklamodawców w Polsce. Na sporządzonej przez firmę Nielsen liście 20 największych telewizyjnych reklamodawców branży spożywczej w styczniu 2021 r. znalazły się tylko dwie sieci handlowe, w tym właśnie niemiecki dyskonter (drugą siecią była Biedronka).

Według danych cennikowych Biedronka i Lidl wydały na reklamę telewizyjną w styczniu 2021 roku o około 36 proc. więcej niż rok wcześniej, w sumie było to 65 mln zł. Wydatki reklamowe sieci Lidl Polska wyniosły niemal 45 mln zł wobec 32 mln zł rok wcześniej, natomiast Jeronimo Martins ponad 20 mln zł wobec prawie 15 mln zł w styczniu 2020 roku.

Budżety reklamowe Jeronimo Martins i Lidl Polska stanowiły zaledwie 7,5 proc. wydatków dwudziestu najsilniej reklamujących się firm w Polsce. Najwięcej pieniędzy na reklamę przeznacza branża farmaceutyczna. W grupie największych reklamodawców stanowi aż 60 proc.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także