Lidl wprowadza nowy koncept sklepu, to placówka typu Deli z kawiarnią, naszpikowana zielonymi technologiami
Na przełomie 2018 i 2019 roku w szwedzkim miasteczku Sigtuna wystartuje nowy koncept sklepu marki Lidl. Placówka w koncepcie Deli z rozbudowaną kawiarnią będzie charakteryzowała się prawdziwie zielonymi technologiami.
Lokalizacja nie jest przypadkowa. Sigtuna to historyczne miasto w sercu Szwecji dziś chętnie odwiedzane przez turystów. Sklep Lidla ma trafić m.in. do turystów.
Pawilon zostanie wykonany w dbałości o środowisko naturalne. Będzie certyfikowany w systemie BREEAM na wysokim poziomie. Jego unikalną cechą będzie zielony dach oraz zastosowanie systemów ograniczających negatywny wpływ budynku na środowisko. Lidl chce wyróżnić się architekturą. Projekt obiektu powstał w pracowni Link Arkitektur.
Oprócz tradycyjnej powierzchni sprzedażowej, Lidl uruchomi w budynku kawiarnię. Sklep stanie się więc centrum spotkań. To efekt konsultacji społecznych oraz współpracy z lokalną branżą hotelarską.
- Nowa koncepcja sklepu Lidl oznacza zupełnie nowe wrażenia zarówno dla klientów, jak i dla pracowników. Duże przeszklenia zwiększają dostęp naturalnego światła dziennego, a wysoki sufit zwiększa wrażenie przestronności i funkcjonalności - skomentował Johan Augustsson, dyrektor ds. nieruchomości w Lidl Sweden.
Lidl nie zdradza, czy podobne sklepy będą uruchamiane w kolejnych lokalizacjach.
1 komentarz
-
19.09.2017
Będzie to pewnie ciekawostka podobna do sklepu przyszłości w Poznaniu.
18