20.01.2020/11:15

Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash: Chcemy stworzyć największą w Polsce sieć supermarketów pod marką Delikatesy Centrum

- Detal ma olbrzymie znaczenie dla naszej przyszłości, dlatego tak mocno inwestujemy w tym obszarze, budując swoją pozycję i kompetencje. To będzie kluczowy obszar naszej aktywności także w kolejnych latach. Nasze ambicje są duże i otwarcie je komunikujemy: chcemy stworzyć największą w Polsce sieć supermarketów pod marką Delikatesy Centrum, w oparciu o sklepy franczyzowe oraz własne - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash.

W ciągu ostatniego roku notowania akcji Eurocashu poruszają się w przedziale między 16 a 24 zł, a jeszcze trzy lata temu było to 55 zł. W czym tkwi problem? Czy prowadzona od trzech lat transformacja modelu biznesowego i inwestycje w nowe koncepty i technologie pozwolą w perspektywie kolejnego roku odbudować zaufanie inwestorów?

W ciągu ostatnich lat przeprowadziliśmy kilka strategicznych ruchów zarówno po stronie hurtu jak i detalu. Po stronie detalu dokonywaliśmy przejęć, które teraz pozwalają nam na zbudowanie pozycji istotnego gracza detalicznego i osiągnięcie skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności naszych klientów. Przejmowane firmy miały jednak ujemne wyniki finansowe, co przejściowo obciążyło wyniki całej naszej grupy i przełożyło na oczekiwania inwestorów.

Restrukturyzacja przejętych firm i ich integracja w ramach grupy to złożony proces. Od początku sygnalizowaliśmy, że potrwa około trzech lat, więc na ich pełne pozytywne efekty trzeba będzie poczekać.
Jeśli chodzi o hurt, to od ponad trzech lat pracujemy nad tym, co w tej chwili prezentujemy rynkowi, czyli zdrowy, wciąż rosnący biznes, generujący solidne przepływy pieniężne, z których możemy finansować konieczne inwestycje. Bez tych inwestycji w nowe koncepty i technologie, bez tych innowacji nasza przyszłość rysowałaby się zupełnie inaczej, bo nie bylibyśmy w stanie zapewnić konkurencyjności naszym klientom.

Więc te trzy lata to była wytężona praca nad przyszłością, nad istotnymi projektami dla przyszłości, choć jednocześnie istotnie odbiło się to na postrzeganiu nas przez rynek. Ale nasza praca to nie jest wyłącznie koncentrowanie się na kwartalnych wynikach, tylko budowanie siły firmy na przyszłość.

Czy Eurocash ma ten najgorszy moment już za sobą? Analitycy sygnalizowali, że spółka rozwiązała już większość problemów związanych z reorganizacją segmentu detalicznego, a to on będzie kluczowy dla przyszłości spółki.

Tak, detal ma olbrzymie znaczenie dla naszej przyszłości, dlatego tak mocno inwestujemy w tym obszarze, budując swoją pozycję i kompetencje. To będzie kluczowy obszar naszej aktywności także w kolejnych latach. Nasze ambicje są duże i otwarcie je komunikujemy: chcemy stworzyć największą w Polsce sieć supermarketów pod marką Delikatesy Centrum, w oparciu o sklepy franczyzowe oraz własne.

Chciałbym jednak dodać, że patrząc na naszą działalność hurtową i transformację cyfrową, którą przechodzi grupa, a także nowe rozwiązania, które obecnie wdrażamy, to w tym kontekście hurt zyskuje nowe, długie życie.
Nasza rola to pomaganie w łączeniu tych trendów, pośredniczenie w obiegu informacji pomiędzy producentami, sklepami, a konsumentem. I to jest kompleksowe zadanie. Na rynkach Europy duże hurtownie zniknęły z mapy i nie ma tam wsparcia dla małych przedsiębiorców. Sytuacja w Polsce jest zupełnie inna.

Dodaj komentarz

13 komentarzy

  • Edward 07.02.2020

    Otwarcie takiej liczby sklepów jest nierealna!

  • Gosc 01.02.2020

    Delikatesy centrum powinny rozeznać się w cenach produktów bo nawet średniej klasy sklep któremu zależy na klientach mają ceny tańsze nawet o 1 zł tańsze. Nie dziwne że obroty im lecą w dół.

  • erazm 26.01.2020

    Czy DC ma obecnie chociaz jeden supermarket? Albo blad w tlumaczeniu albo zart jakis. Poza tym obecne DC to sklepy o formacie osiedlowym, podrecznym (convenience) o przecietnym asortymencie, podajace sie za" delikatesy" czyli sklepy oferujace w znacznym stopniu asortyment premium skierowany do wymagajacej grupy klientow: dobra jakosc oraz produkty rzadkie i z wyzszych polek.

  • Harry 21.01.2020

    Jeżeli będzie tak płacić pracownikom i kierownikom tegoż sklepu, to nie ma opcji żebyście tyle tego otworzyli.

  • Anty biedra. 21.01.2020

    Przecież to jest biedronka bis to oddali żeby antymonopol się nie przy... Ale kontrolea.jedna rodzina. Trzeba ograniczać rozwój tego gówna biedry i tych .. Oni oszukują naciągają małych i bogacą się i monopolizuja rynek.

  • Jakub 21.01.2020

    "Jak najbardziej widzimy potencjał w rynku, aby otworzyć zakładaną liczbę placówek, natomiast pytanie, czy uda się to osiągnąć w zakładanym horyzoncie czasowym." Czyli nie będzie strategia zrealizowana w wyznaczonym terminie - analitycy mieli rację - ilośc sklepów do otwarcia były totalnie nierealne.

  • bronsky69 21.01.2020

    oddajmy im wszystko Eurocash 30% Biedronka 30% a reszta będzie gryzła trawę aby wyjść na swoje Gdzie UOKiK . To tylko u nas tak można rzuci się parę baniek na sport najlepiej na piłkę nożną i można już robi deal.

  • Ada 21.01.2020

    Placa minimalna..tyle zarabia Polak w polskiej firmie.

  • Rozdwojenie jaźni 21.01.2020

    To już EC ustaliło, czy chce być hurtownikiem (jeszcze?), czy detalistą (już?). Bo udawanie, że się jest raz jednym, a raz drugim, to raczej tania bajka dla swoich partnerów? Przy takim konflikcie interesów ... no raczej się nie da....

  • hah 21.01.2020

    "W ciągu ostatniego roku notowania akcji Eurocashu poruszają się w przedziale między 16 a 24 zł, a jeszcze trzy lata temu było to 55 zł." Wtedy nie było tylu Ukraińców. Ale jak sie szuka taniej siły roboczej zamiast normalne podwyżki dla pracowników etatowych to się na jak ma i nie liczylbym na poprawę.

  • Pracownik 20.01.2020

    Zacznij inwestować w pracowników bo jeszcze chwila i nie będzie miał kto to wszystko kompletowac...

  • Bakbar 20.01.2020

    Eurocash i JMD zbliżają się do 40% udziału w rynku i gdyby nie ten sprytny fortel z wydzieleniem Eurocash Portugalczycy już dawno mieliby na karku UOKiK z Europejskimi przepsiami o koncentracji i predatory pricingu a tak jeszcze dluuugo i wiele sklepów zniknie z rynku zanim to się stanie. Sprytne. Podziwiam długoterminowa strategie przejmowania rynku.

  • Brack 20.01.2020

    Louisie kochany marza ci leci. Obrot za 4 kwartal bez Harnasia zaora dno. Nawet gdybys sprzedal 100% towaru z magazynu to i tak braknie kasy na faktury. Towar tanij w hipermarketach niz w halach EC a 2 litrowa pepsi po 6 zlotych w hurcie przy dostawie nie podbijesz swiata. Wymien kupcow bo twoi to (fragment komentarza niezgodny z regulaminem forum)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.