16.12.2019/16:24

Magdalena Słomczewska, ETi: żeby zdobyć wiarygodność musieliśmy zainwestować w kampanie reklamowe [WYWIAD]

Wchodząc do Polski postawiliśmy na produkty z bardzo różnych kategorii, by zweryfikować potencjał każdej z marek. Z uwagi na bardzo silną konkurencję po kilku miesiącach wycofaliśmy się np. z półki ze słonymi przekąskami. Zagrały jednak nasze słodycze - mówi Magdalena Słomczewska-Klimiuk, product portfolio managerem w firmie ETi European Food Industries.

Półtora roku temu ETi weszło na polski rynek słodkich i słonych przekąsek. Jak kontrahenci reagowali na bliżej nieznaną firmę z Turcji?

Musieliśmy udowodnić, że jesteśmy poważną firmą, nie wchodzimy na rynek na chwilę, a wręcz przeciwnie – patrzymy na niego długoterminowo i jesteśmy przygotowani na duże inwestycje. Dlatego już na początku obecności w Polsce wystartowaliśmy z szeroko zakrojonymi kampaniami. Mamy świadomość, że bez wsparcia reklamowego bardzo trudno dziś wejść na półki. Pierwsza kampania w 2018 roku – herbatników Puf – ruszyła mimo budującej się wówczas dystrybucji produktów, podobnie było z batonami Wanted, a przecież reklamę powinno poprzedzać zbudowanie pełnej dystrybucji. Z naszej strony była to bardzo świadoma decyzja – zdecydowaliśmy się na ten krok, żeby zyskać wiarygodność na zupełnie nowym rynku. I jak pokazują efekty, takie podejście zadziałało. Dlatego w tym roku mogliśmy już skupić się na rozbudowie portfolio i listingach. 

Jak wygląda dystrybucja produktów ETi?

Na rynku tradycyjnym głównym dystrybutorem jest Eurocash, poza tym współpracujemy z takimi firmami jak DEF, Marol, Bzomex, Frukt i Grupa MPT. Jesteśmy zadowoleni z dostępności produktów w kanale tradycyjnym, szczególnie marek Puf, Wanted i Dare – jesteśmy obecni np. w Żabkach, Delikatesach Centrum, Lewiatanach.  2019 roku postawiliśmy na kanał nowoczesny, przede wszystkim mocno rozwinęliśmy współpracę z Carrefourem. Nasze słodycze są dostępne i w hipermarketach, i w mniejszych placówkach tej sieci. Współpracujemy z Makro, E.Leclerc, Tesco, Kauflandem, Dino, Intermarché i operatorami stacji paliw, jak np. BP. Z uwagi na zakaz handlu w niedziele stacje to ważny kanał dystrybucji słodyczy. 

Sweets & Snacks Congress 2020 coraz bliżej!

O rynku słodyczy i przekąsek, a także transformacji branży będziemy dyskutować w gronie ekspertów 10 marca 2020 roku w Sofitel Victoria w Warszawie.

Kliknij i zarejestruj się już dziś!

Co z dyskontami?

W 2019 roku, w ramach akcji in-out, testowaliśmy się nawzajem z sieciami Biedronka, Aldi i Netto. W 2020 roku zapadnie decyzja, czy będziemy zacieśniać współpracę z tymi operatorami. Dyskonty są ważne, bo odpowiadają za bardzo dużą część sprzedaży słodyczy i przekąsek.

Weszliście na rynek z 35 indeksami. Wszystkie się przyjęły?

Wchodząc do Polski postawiliśmy na produkty z bardzo różnych kategorii, by zweryfikować bezpośrednio z konsumentem realny potencjał każdej z marek. Z uwagi na bardzo silną konkurencję po kilku miesiącach wycofaliśmy się np. z półki ze słonymi przekąskami. Zagrały jednak nasze słodycze i takie marki, jak Puf, Wanted i Dare. Także w tym segmencie konkurencja jest tak duża, że kluczowe jest, aby się wyróżnić. Dlatego skupiliśmy się na produktach, które są między kategoriami. Przykładem są produkty Dare, zupełnie inne od wafli impulsowych. Wyróżniają się kształtem, teksturą, intensywnie czekoladowym smakiem. Teraz wprowadzamy tabliczki Dare. One również nie są typowymi tabliczkami, to ciemne czekolady w impulsowym wydaniu. Czyli nie wchodzimy butami w wielką kategorię, a proponujemy coś pomiędzy. 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • lok 02.01.2020

    Pani Marto, przepraszam - Magdo, nie ważne.. Klienta zaufanie w wiarygodność zdobywa się jakością produktu i posprzedażową obsługą a nie wywaleniem kasy w przypadkowy ściek marketingowy nieprzypadkowej agencji.. To tak na przyszłość.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.