16.07.2018/09:05

Mało chętnych na ofertę mundialową w sklepach. To przez słaba grę Polaków

W czasie mundialu Polacy chętniej wybierali w sklepach internetowych produkty sezonowe niż te z oferty mundialowej- wynika z danych Ceneo.pl. W czerwcu najpopularniejszą kategorią w serwisie była ta z basenami i brodzikami ogrodowymi. Telewizory i koszulki reprezentacji pomimo wzrostu o 11 proc. w porównaniu do czerwca 2016, kiedy rozgrywane były piłkarskie mistrzostwa Europy znalazły się kolejno na czwartym i piątym miejscu.

Kibice przed mundialem pokładali ogromne nadzieje w drużynie Adama Nawałki. Z badania przeprowadzonego tuż przed mundialem przez serwis Ceneo.pl wynikało, że co trzeci kibic liczył na to, że reprezentacja Polski zakończy udział w mundialu w ćwierćfinale. Odpadnięcie z rozgrywek rozgniewało fanów i drastycznie obniżyło zainteresowanie gadżetami dla kibiców, a także produktami z oferty mundialowej przygotowanej przez sklepy i producentów.

- Pierwszy znaczący spadek sprzedaży w sklepach internetowych w tej kategorii były zauważalny już po pierwszym przegranym meczu z Senegalem. Na szczęście nie trwał on długo i przed drugim meczem wzrósł, choć nie osiągnął już poziomu sprzed mundialu. Druga porażka przekreśliła szanse zarówno na sukces naszej reprezentacji, jak i sukces sprzedawców – komentuje Łukasz Giewartowski z Ceneo.pl.

Kiepska gra polskiej reprezentacji na rosyjskich boiskach zmusiła do dodatkowej pracy nie tylko sztab szkoleniowy reprezentacji, ale i działy analiz wśród producentów i właścicieli sklepów internetowych. Po tym, jak reprezentacja polski przekreśliła swoje szanse na awans do dalszego etapu rozgrywek, wielu sprzedawców podjęło decyzję o wprowadzeniu promocyjnych ofert na akcesoria dla kibiców i część oferty przygotowanej z myślą o mistrzostwach świata.

- Ceny niektórych produktów natychmiast spadły. Doskonale było to widać na przykładzie oficjalnej koszulki naszej reprezentacji. Korzystając z funkcji historia cen w Ceneo każdy użytkownik może sprawdzić, w jak krótkim czasie jej cena obniżyła się o ponad 200 złotych. W przypadku niektórych gadżetów obniżki sięgały od 30 do nawet 50 procent – wymienia Katarzyna Stehlik z Ceneo.pl.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.