13.08.2020/12:29

Marki własne szybko reagują na najnowsze trendy. Sieci wykorzystały pandemię

Cena jest nadal istotnym czynnikiem przy wyborze marki własnej, ale coraz bardziej liczy się jakość produktów. Znaczenie ceny przy wyborze marki własnej spada. Już tylko dla połowy konsumentów cena jest decydującym czynnikiem, dla którego decydujemy się na zakup. Zupełnie inny trend widać, jeśli chodzi o percepcję jakości. Już 1/3 konsumentów postrzega markę własną tak samo dobrze, jak produkty brandowe.

Ponadto Polacy coraz bardziej cenią marki własne premium. Niemal 40% decyduje się na zakup takiej marki i coraz więcej sieci decyduje się na wprowadzenie tej marki - wynika w analizy Nielsena zaprezentowanej podczas webinarium "Marki własne jak głodne lwy już polują na nasze portfele". 

Dla konsumentów ważne są również kategorie, w których dana sieć ma markę własną. W Polsce bardzo dobrze rozwijają się produkty dla wegetarian i zdrowa żywność – wzrosty są tu znacznie bardzie dynamiczne niż w innych kategoriach. Marki własne są takzę bardzo silne w produktach bio – ich udział jest dwa razy silniejsze niż w całym FMCG.

Marki własne szybko reagują na najnowsze trendy. Pandemia rozbudziła wśród klientów popyt na produkty wzmacniające odporność. Marki własne bardzo szybko zauważyły i wykorzystały ten trend. Reagują one nie tylko na potrzeby konsumenckie, ale także społecznościowe – coraz więcej sieci w swoich celach ma zrównoważony rozwój, ograniczenie plastiku, recykling... Widzimy pierwsze efekty: na rynku pojawiają się produkty, które zamiast plastiku wykorzystują drewno itp.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także