07.02.2019/06:38

Maxima Grupė przyjmuje nową strategię rozwoju. Firma wyda 600 mln euro na inwestycje

Maxima Grupė, właściciel m.in. polskiej sieci Stokrotka, przyjęła nową strategię rozwoju do roku 2025. Jednym z podstawowych celów działalności ma być poprawa jakości obsługi klienta. Na inwestycje firma przeznaczy około 600 mln euro, ale spodziewa się, że dzięki nowym projektom zaoszczędzonych zostanie nawet 500 mln euro.

- Przez dwie dekady działalności Maxima stworzyła biznesowe success story na Litwie: zaczynając od jednego sklepu w Wilnie, stała się liderem handlu detalicznego w krajach bałtyckich. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeżeli chcemy przemienić się z silnego gracza regionalnego w prawdziwie międzynarodowe przedsiębiorstwo, musimy się zmieniać. Chcemy być cenieni nie tylko za nasze dogodne lokalizacje sklepów, szeroki asortyment i dobre ceny, ale także za jakość obsługi i przyjemność z robienia zakupów. Będzie to wymagało udziału każdego pracownika. Integralną częścią kultury naszej organizacji jest szacunek do pracownika oraz docenianie jego zaangażowania i niezależności- mówi Dalius Misiūnas, prezes Maxima Grupė.

Według Misiūnasa w opracowaniu strategii bezpośrednio uczestniczyła ponad setka pracowników spółek grupy z pięciu krajów.

Podstawowym celem wyznaczonym w strategii jest stanie się codzienną marką pierwszego wyboru. Wartość dla klientów będzie tworzona poprzez dogodne doświadczenia zakupowe w sklepach i zintegrowanych kanałach digital, szeroki asortyment i dobrą relację ceny do jakości. To ostatnie zostanie osiągnięte dzięki zwiększeniu efektywności operacyjnej spółek, prowadzącej do obniżenia kosztów i w konsekwencji cen. Strategia przewiduje oszczędności na poziomie 500 mln euro w ciągu siedmiu lat za sprawą bardziej efektywnych rozwiązań w zakresie zarządzania działalnością.

Główne zadania w ramach strategii obejmują także kwestię zrównoważonej działalności. - Jesteśmy zdeterminowani, aby osiągać nasze cele w sposób odpowiedzialny, dbając o dobro naszych klientów i pracowników, budowanie relacji z partnerami w oparciu o zaufanie, motywowanie i wspieranie lokalnych producentów i ochronę środowiska - mówi Dalius Misiūnas.

Wraz ze zmianami wewnętrznymi strategia Maxima Grupė przewiduje również dynamiczną ekspansję międzynarodową, z inwestycjami sięgającymi prawie 100 mln EUR rocznie do 2025 roku – łącznie 600 mln EUR. Pieniądze te zostaną przeznaczone na umocnienie sieci sklepów na obecnych i nowych rynkach oraz na rozwój nowych kanałów sprzedażowych. Celem jest wypracowanie wzrostu przychodów na poziomie grupy rzędu 7 proc. rocznie.

- W ubiegłym roku podjęliśmy kilka istotnych kroków w kierunku aktywnej ekspansji: przejęliśmy i zintegrowaliśmy sieci detaliczne w Polsce, a także jako jedni z pierwszych w regionie zrealizowaliśmy emisję obligacji o wartości 300 mln euro. To solidne podstawy do dalszej ekspansji międzynarodowej, z silnym naciskiem na Polskę. Ten 38-milionowy kraj jest atrakcyjnym rynkiem ze względu na swoją wielkość, wzrost i potencjał konsolidacyjny. Zamierzamy więc utrzymać szybkie tempo ekspansji w Polsce - mówi prezes grupy.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • zolo 13.02.2019

    Szukanie jeleni za najnizsza krajowa a sami piora kase trzeba najpierw docenic ludzi i dac wiecej zarobic bo wszyscy uciekna nawet ze stokrotki

  • M. 07.02.2019

    O to w sano mają dużo do zrobienia...

  • Sisi 06.02.2019

    "...... Integralną częścią kultury naszej organizacji jest szacunek do pracownika oraz docenianie jego zaangażowania i niezależności- mówi Dalius Misiūnas, prezes Maxima Grupė........." - hahahahahahahahahaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahah

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.